KGH söker Customs Process Administrators

KGH söker Customs Process Administrators

Arbetsbeskrivning

Facilitating Trade for Sustainable Growth!


If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.


Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe.  With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.


KGH is since September 2020 now part of the Maersk family.




Vi söker fler handläggare till vårt kontor i Göteborg
Vi söker fler handläggare, Customs Process Administrators, till avdelningen Key Account på vårt kontor i Skandihamnen i Göteborg.

Att jobba hos oss innebär att upprätta tulldeklarationer för ett antal fasta kunder med återkommande uppdrag enligt gällande regelverk.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

- Administrera tulldeklarationer
- Tolka regelverk
- Klassificera varor
- Ha en god dialog med kunder, Tullverket och andra myndigheter

 
På kontoret är vi totalt 50 personer som jobbar med hantering av tulldeklarationer, varav 10 personer ingår teamet Key Account.

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb samt är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- God vana vid Office-paketet samt lätt att lära sig olika system
- Hög servicekänsla, noggrann och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt
 

Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda
möjligheter att utvecklas

Det vore kul att ha dig i vårt team – välkommen med din ansökan!

Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.


This is our story. What’s yours?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KGH Customs Services, Göteborg
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 14 juli 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024