OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som personlig assistent kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund bor i Åsa mitt ute på landet med sin familj och många djur. Du behöver därför ha både bil och körkort för att ta dig till arbetsplaten. Kunden har ett eget boende och nära till anhöriga som med är boende på gården. Han har en utvecklingsstörning samt autism. Han behöver hjälp och stöttning för att få sin vardag att fungera på bästa sätt. Det är viktigt att du som assistent kan anpassa dig efter vår kunds dagsform då det är den som styr vad som står på agendan denna dag.
I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader
- stötta och träna kunden kring kommunikation
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: 2 tjänster på 50%. Pass: fredag 19:00 - 09:00, lördag 19:00 - 09:00 samt söndag 16:00 - 09:00. Det finns goda chanser att hoppa in på extra pass vid ordinarie personals frånvaro.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig kvinna eller man som är genuint intresserad att finnas här för vår kund och stötta honom på bästa sätt. Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social, lugn och som är van vid att ta ett stort ansvar.
Krav:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort och bil för att kunna ta sig till arbetsplatsen.
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av en liknande roll
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult