Kinnarps söker en ekonomiassistent

Kinnarps söker en ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning
Kinnarps AB söker ekonomiassistent till Ekonomiavdelningens Reskontragrupp! Vill du arbeta i en roll där du kan vara med och bidra till utveckling av processer och rutiner gällande ekonomi och rapportering? Som ekonomiassistent är du en del av Reskontra gruppen som tillhör Kinnarps ekonomiavdelning. Reskontras övergripande mål är att säkra att korrekt hantering, inbetalning, utbetalning, attestering av leverantörsfakturor och avstämningar inom reskontran utförs på ett förenligt sätt med Kinnarps policy samt revisorers krav. Som ekonomiassistent arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter inom Reskontra som, bl. a innefattar: registrera och preliminärkontera kostnadsfakturor, fakturamatcha leverantörsfakturor med inköpsorder, betala leverantörsfakturor, stämma av inbetalningar och utbetalningar, hantera provisioner och rabatter, hantera inkasso och påminnelser, hantera och bistå vid kredit limitar. Arbetet innefattar även att delta i månadsbokslut, delårsbokslut och årsbokslut samt att kontinuerligt verka för och vara delaktig i effektivisering och utveckling av befintliga rutiner och processer. Anställningen börjar hos Premier med goda chanser att gå över i en anställning hos Kinnarps.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant utbildning så som gymnasieekonom eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du innehar tidigare erfarenhet utav löpande redovisning, hantering av inbetalningar och kontoavstämningar samt leverantörsfakturor. Som person är du noggrann, analytisk och strukturerad. Du har en positiv inställning och trivs med att arbeta i team. Du tar ansvar för ditt arbete och gillar att ta initiativ till förbättringar och effektivisering. Vidare är du kommunikativ och behärskar engelska i både tal och skrift eftersom koncernspråket är Engelska, du har även goda kunskaper i Officepaketet. Du trivs i en prestigelös miljö där vi tillsammans effektivt löser de problem som uppstår och du har förmågan att prioritera din tid på ett effektivt sätt för att möta deadlines.

Vi vill att du berättar för oss vad det är som gör jobbet Ekonomiassistent till just din utmaning. Vad är det som lockar dig och vad tänker du kring rollen? Berätta helt enkelt för oss varför du vill anta utmaningen! Låter det intressant?

Har du frågor, så tveka inte att ringa kontaktpersonen hos Premier, Jennifer Andersson tel 0766 974 70. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

I den här rekryteringen arbetar vi tillsammans med Premier. Anställningen börjar som en visstidsanställning hos Premier med goda chanser att gå över i en anställning hos Kinnarps. Vi avböjer alla former av kontakt med bemanningsföretag och annonssäljare. 

Tjänsten söker du via: 

https://www.premier.se/soker-du-jobb-2/?jaid=2559

Välkommen med din ansökan!


VILKA ÄR VI?
Kinnarps grundades 1942 av Jarl och Evy Andersson och är än i dag ett helägt familjeföretag.
Kinnarps är en av Europas största leverantörer av arbetsplatsinredningar och driver försäljning i ca 40 länder.
På Kinnarps respekterar och värdesätter vi människors olikheter. Vi strävar efter mångfald, där våra medarbetares olikheter berikar vår verksamhet.
Kinnarps erbjuder inredningslösningar för kontor, skola och vård/omsorg. Hög kvalitet och låg miljöpåverkan kännetecknar hela värdekedjan, från råmaterial till färdiga arbetsplatslösningar.
Läs mer på www.kinnarps.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kinnarps AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 10 oktober 2020

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024