OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är söndag, du fäller upp laptopen, skannar av mailen och kollar av veckans agenda. Rekrytering i Luleå, Eskilstuna och Stockholm. Regionmöte med ett gäng fantastiska butikschefer för att berätta om vårt HR-fokus nu och samtidigt få input på den senaste pulsmätningen. Träff med en regionchef för att diskutera arbetssätt framöver samt sätta upp en actionlista över prioriterade rekryteringar, butiker och insatser. Vidare på möte med vår leverantör av rekryteringssystem – Hur kan vi höja kandidatupplevelsen och samtidigt effektivisera vår tid? Veckan avslutas med en kort avstämning med HR-teamet och uppföljning av samtliga KPI:er och målsättningar för året. Du konstaterar – fullt ös och du älskar det! Den nytvättade blåa Pikén hängs på tork och du säkerställer att goodiebags till veckans kandidater ligger nerpackade i bilen. En natts sömn, sen ut och göra skillnad!
Vi söker nu dig som älskar att arbeta i ett högt tempo tillsammans med vassa & passionerade kollegor! På Kjell & Company hittar du en stark entreprenöriell anda där utveckling och förändring är en naturlig del av vardagen – din känsla för människor, din kreativitet och din förmåga att se saker ur ett större perspektiv kommer göra dig lyckosam i rollen. På Kjell & Company är HR-frågorna en central del i organisationen och vi säger inte bara det, vi vet det; utan våra fantastiska medarbetare hade inget varit möjligt, men med dem är ingenting omöjligt.
Du kommer att ingå i en växande HR organisation där vi idag har ett team som arbetar med all HR i butiker över landsgränserna. Andra i vår HR organisation är vårt utvecklingsteam med fokus på utbildning, ledarskap, kultur och mycket mera. Sen skall vi inte glömma våra kontor med alla grupp funktioner där vårt nya HR team är på väg in. Som vår nya Talent Aquisition & Development Partner kommer du arbeta nära hela vår HR organisation, försäljningsavdelningen och butikschefer där en av dina primära uppgifter blir att rekrytera fantastiska butiksmedarbetare till din region samt stötta i generella HR-frågor.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Rekrytera fantastiska butiksmedarbetare
• Säkerställa och utveckla on-boarding samt rekryteringsprocessen med en given kandidatupplevelse i fokus
• Följa upp, utveckla och arbeta strategiskt med uppsatta KPI:er och målsättningar
• Stötta regionchefer, butikschefer och säljare i generella HR-frågor
• Tillsammans med HR-teamet driva Trainee-program och Butikschefs – och – säljarråd
• Sist men inte minst, Leverera Service i världsklass till våra interna och externa kunder
Vad erbjuder du oss?
Du har ett genuint leende när du träffar kandidat efter kandidat och vet att det är bara ett läge som gäller; Pikén är på och du tänker på så väl ditt personliga varumärke som företagets, för dig är det en självklarhet att varje kandidat är en potentiell ambassadör och kund och känslan i rummet är avslappnad, lättsam men professionell och strukturerad. Du är en person som blir motiverad av det du inte kan, snarare än det du redan kan. Tid för dig är inte något du räknar, det är vad du utför på tiden som räknas – du vill göra skillnad. Du arbetar gärna strategiskt och har en fallenhet för att snabbt lära dig nya system och med hjälp av dessa tar du genomtänkta datadrivna beslut. Vidare är du en serviceinriktad och ödmjuk person som ser lösningar istället för problem och är lite av en social kameleont – du vet hur du ska anpassa information och kommunikation beroende på vilken målgruppen är.
Kjell & Company är ett tryggt expansivt bolag med målet att alltid leverera Service i världsklass, internt som externt. Inom vår butiksverksamhet, är vi idag verksamma i Sverige och Norge och den här rollen utgår från Stockholm men kommer sträcka sig både uppåt och neråt i landet. Förmånsbil ingår i tjänsten.
Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet av brett HR-arbete och rekrytering. Har du HR erfarenhet inom Retail ser vi detta som meriterande.
Välkommen med din ansökan snarast då vårt urval sker löpande.
Väl mött!