Klientansvarig

Klientansvarig

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia Support söker klientansvarig.

Som klientansvarig på AcadeMedia IT blir ditt ansvar att förvalta och utveckla, upphandla samt stötta IT internt inom tjänsten klient. Tjänsten är en service manager-roll med ansvar gentemot externa leverantörer på operativ och taktisk nivå på AcadeMedia.

Du kommer att ansvara för utveckling och förvaltning samt proaktivt arbeta för att tjänsten tillhandahålls så effektivt som möjligt till rätt kostnad med hög kvalitet. Du kommer också att ha uppföljningsansvar samt kvalitetssäkring av dokumentation och rutiner samt löpande rapporter för tjänsten. Du kommer även att driva komplexa projekt inom klienttjänsten, därför kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som

• Har god förmåga att tydligt och serviceinriktat kunna kommunicera med verksamheter och leverantörer
• Har dokumenterad vana av leveransuppföljning av arbetsplatssystem från verksamhet med en mycket komplex leverans med flera leverantörer samt intresseområden
• Har förståelse för verksamhetens behov inom pedagogisk verksamhet samt förmåga att omsätta dessa till tekniska krav och lösningar
• Har god förståelse inom ITIL samt erfarenhet av förvaltningsmodeller, exempelvis PM3
• Har flerårig erfarenhet av hårdvaru- och mjukvaruutrullning
• Har arbetat med att styra och leda mindre grupper och har erfarenhet av projektledning, budgetarbete och ekonomiska processer.
• Kan utveckla och följa upp arbete runt SLA (Service Level Agreement).

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom klientområdet baserat på Microsoft Windows. Vidare har du praktisk erfarenhet av design- och arkitekturfrågor rörande klientplattformar baserade på Microsoft Windows 10. Det är meriterande om du har praktisk erfarenhet av design och arkitekturfrågor i MacOS.

Om dig som person:

• Du är strukturerad och tar egna initiativ som driver arbetet framåt
• Du är resultatorienterad och arbetar mot uppsatta mål
• Du arbetar med andra människor på ett lyhört och smidigt sätt för att skapa. engagemang och delaktighet – du är en riktig teamplayer
• Du tänker strategiskt, är van att jobba med roadmap och life-cycle management

Kompetenser:

• Antivirus, applikationspaketering, klientcertifiering, imagehantering, Direct Access, SCCM, Intune, MDM
• Active Directory, domänkontrollanter, DNS, gruppolicies och certifikathantering.
• Virtualisering av servrar och klienter.

Meriterande men inga krav:

• Tidigare jobb med Volymlicenser för Adobe och WorkspaceONEMolnlösningar som Azure och Office365
• Google Workspace Admin ConsoleMacOSiPadOS

Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Stockholm.
AcadeMedia tillämpar 6 månaders provanställning.

Låter detta spännande? Varmt välkommen med din ansökan! Vi vill ha din ansökan senast 15 december. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte!

Eventuella frågor rörande tjänsten besvaras av rekryterande chef Maria Malmqvist maria.malmqvist@academedia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Support
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

18 november 2024