OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AK Sverige ingår i koncernen Aktiv Kapital ASA som är en betydande aktör i Europa på att frigöra resurser som är bundna i kundens kreditkedja.AK Sverige representeras av bolagen AK Finans AB, AK Inkassotjänst AB och AK Kontotjänst AB.Verksamheten består av tre affärsområden: .Fakturaadministration och Fakturafinansiering .Inkassotjänster .Köp av förfallna fordringar Koncernen Aktiv Kapital ASA är noterad på Oslo börsen sedan 1997.Vi bedriver även inlåningsverksamhet genom tjänsten AK Spar.Koncernen Aktiv Kapital ASA är noterad på Oslo börsen sedan 1997.Koncernen har ca 1250 anställda i 12 länder i Europa samt Kanada.I Sverige har vi 100 st.anställda varav 80 st.vid vårt nyrenoverade Upp-sala kontor nära Stora torget.Omsättningen 2006 var ca 400Mkr.Se även www.aksverige.se Vi letar efter dig som är utbildad civilekonom eller har motsvarande utbildning, alternativt är gymnasieekonom men med lång yrkeserfarenhet av motsvarande tjänster.Du har egna praktiska erfarenheter framförallt av reskontrahantering och bokföring.Som person har du lätt att se helheten samt har mycket god kunskap om ett företags ekonomifunktioner, rutiner, problem och möjligheter. Till avdelningen Administrativa Finansiella Tjänster (AFT) söker vi nu två nya medarbetare, varav ett vikariat (ca 12 månader).Som klientansvarig kommer du att ha ansvar för ditt eget kundregister.Gentemot dina kunder skapar, upprätthåller och utvecklar du relationerna och ser till att deras ärenden hos AK Finans löper på ett smidigt sätt.Du graderar klienterna, kontrollera lönsamheten och skapar merförsäljning vid kundbehov.Uppgifter som ingår i tjänsten är: .Ansvar för att implementera avtal och välfungerande rutiner med nya klienter..Fatta dagliga kreditbeslut avseende köp eller belåning av klienternas fakturor..Bereda förändringar av kunders limit inför dragning i kreditrådet..Ansvara för att klientens kundreskontra är uppdaterad.Förutom kontakt med dina klienter har du kontakter med myndigheter och konkursförvaltare.Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt värdesätts ett högt arbetstempo samt förmågan att fatta snabba beslut och agera på ett positivt, kundvänligt och affärsmässigt sätt.Vi tror att du som söker är van att ha kundkontakter via telefon, är utåtriktad och serviceminded.Vidare värdesätts affärsmannaskap och förståelse för Cash-management.Ansökningarna behandlas kontinuerligt.