Klienttekniker

Klienttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framförallt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den offentliga och privata marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Som Klienttekniker kommer du tillhöra vår IT-avdelning och tillsammans med din seniora kollega ansvara för förvaltning och utveckling av SOS Alarms klientplattformar och stödjande infrastruktur. I rollen ingår dagligt samarbete med andra kollegor inom infrastrukturgruppen, och en del av arbetet kommer även bestå i att stötta servicedesken i vissa frågor. Miljöerna är komplexa och verksamhetskritiska för SOS Alarms olika verksamhetsområden.

Du kommer att ha en stor betydelse i uppbyggnaden av vår nya avdelning IT-arbetsplats då vi bygger upp den inhouse efter att tidigare haft den utlagd externt. Eftersom tjänsten är ny hos oss kommer du ha stora möjligheter att själv utforma arbetet och rollen.

I den här rollen kommer du att:

- Ansvara för drift av våra SCCM-miljöer
- Proaktivt underhålla objekt (dokument, tekniska funktioner m.m.)
- Implementera förändringar i klientplattform och stödjande infrastruktur
- Arbeta med ärenden i ärendehanteringssystem


Vi söker dig som drivs av att arbeta strukturerat mot mål på ett effektivt sätt, du är strukturerad, noggrann och gillar problemlösning. Du ska vara bekväm i att arbeta självständigt och att ansvara för att nå resultat i samverkan med andra. Du har god kommunikativ förmåga och kan förklara komplicerade tekniska lösningar på ett lättbegripligt sätt.

Du bör ha minst fem års erfarenhet av klienthantering i Windows-miljö och god förståelse för teknisk infrastruktur, nätverk och hur allt hänger ihop.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av

- SCCM med erfarenhet av OS Deployment, applikationsdistribution samt patchning
- Active Directory och GPO-hantering
- Intune och MDM-hantering
- Windows 10
- Klientsäkerhet


Det är meriterande om du har erfarenhet av att scripta i PowerShell.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast!

Har du frågor? Kontakta Olivia Lundmark på olivia.lundmark@sosalarm.se

SOS Alarms genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2021
  • Ansök senast: 26 november 2021

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024