OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Klienttekniker 3rd line support
Är du van med att jobba med 3rd line support som klienttekniker och söker nästa steg i karriären? Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!
Experis söker just nu en kandidat till ett uppdrag hos en av våra kunder. Företaget ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige och arbetar för att ännu fler ska välja kollektivtrafiken som det naturliga sättet att resa genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster.
Ort: Göteborg
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Konsultuppdrag i 1 år
Omfattning: 100 %
Start: Omgående
Hur ser arbetet ut?
Som 3rd line tekniker hos vår kund kommer du att ingå i ett IT Infrastruktur-team som arbetar inom ett flertal teknikområden. Förekommande arbetsuppgifter i din roll är:
* daglig support inom klientområdet
* bevakning av ärenden och felsökning
* planering av patchning och test för nya releaser
* paketering av nya applikationer och testning av dessa
Mer information om tjänsten och företaget ges vid en personlig intervju!
Vem är du?
För att lyckas i din roll som 3rd line tekniker har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du är väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Du är lyhörd med ett starkt driv samtidigt som det faller dig naturligt att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter. Du har ett brinnande tekniskt intresse och du har en relevant utbildning och/eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT, där du även har arbetat med användarsupport. Vidare ser vi även att du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.
Krav och Kvalifikationer:
För rollen ser vi även att du har dokumenterad erfarenhet av:
* Klienthantering av både hårdvara och mjukvara
* SCCM (MECM)
* Active Directory
* Applikationspaketering
* Azure och Office365
* WSUS (Windows Server Update Services)
* Windows Powershell
* Group Policy Management
Meriterande
* Kunskap inom Skype/Exchange
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson