Klienttekniker, Akademiska Sjukhuset

Arbetsbeskrivning

Jobbet.se hjälper Akademiska Sjukhuset med nedanstående rekrytering:

IT-stöd blir en allt viktigare del i vården och för att stödja verksamheten behöver vi förstärka med ytterligare en klienttekniker. Du kommer att ingå i gruppen teknikstöd IT och arbeta med Windows 7-plattformen som är standard inom Landstinget i Uppsala län.

Vår miljö
Teknikstöd IT ansvarar för drift och 3e linjens support av landstingets klientdatorer, kringutrustning och utskriftshantering. Här finns också landstingets helpdesk-funktion. Inom landstingets klientmiljö arbetar vi huvudsakligen med Windows plattformen och använder IT Client Manager (CA) som klienthanteringsverktyg. Gruppen ansvarar för grundplattformen där bl.a. grundprogramvaror och Operativsystem ingår. För den intresserade medarbetaren finns goda möjligheter till en stimulerande arbetsmiljö med personliga utvecklingsmöjligheter. Vi arbetar för ett gott samarbetsklimat.

Din kompetens
Du har djupgående kunskaper om Windowsplattformen och har tidigare arbetat med felsökning och införande av nya tekniska lösningar samt att du har erfarenhet av OS distribution och administration, gärna i SCCM. Erfarenhet av arbete med AD, utskriftshantering och antivirus i stora komplexa it-miljöer ser vi som viktigt för denna tjänst.

Du är en social och drivande person som trivs med en arbetsdag som varierar från daglig problemlösning/3:e linjens support till att vara med i större projekt för införande av nya tekniska tjänster. Du är noggrann, självgående och arbetar strukturerat med att dokumentera ditt arbete och är van att samarbeta i ett team. Din servicenivå är hög och din pedagogiska förmåga god - du kan prata teknik på ett begripligt sätt även med den som saknar eget tekniskt kunnande.

Vi erbjuder dig ett variationsrikt arbete i en grupp med gott samarbete och arbetsklimat. Hos oss arbetar du tillsammans med duktiga och engagerade kollegor där erfarenhetsutbyte och samverkan är högt prioriterat. Du kommer att ha ett självständigt och varierat arbete med många kontaktytor landstingets organisation.

Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid, tillsvidareanställning, provanställning kan förekomma.
Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan senast den 31 mars.

FÖR ATT SÖKA TJÄNSTEN, klicka på länken under "Ansökan" nedan.

Jobbet.se är ett rekryteringsföretag. Som medlem på Jobbet.se får du bland annat sms om jobb som passar dig. Här hittar du lediga jobb och attraktiva arbetsgivare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Andersson
072-251 84 94
Hasse Ejenstam
070-642 26 20
Daniel Andersson
+46722518494
Conny Ekholm
070-647 14 50

Sammanfattning

Besöksadress

Fyristorg 6
Uppsala

Postadress

Fyristorg 6
Uppsala, 75141

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024