OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinkliniken Nyköpings lasarett
Medicinkliniken bedriver akut och planerad verksamhet med ett patientunderlag på cirka 85000 invånare. Nyköpings lasarett är ett fullt utrustat akutsjukhus som har det lilla sjukhusets fördelar med ett gott samarbete och närhet mellan sjukhuset olika specialiteter och stödfunktioner. Kliniken har ett nära samarbete med övriga kliniker och kommuner i länsdelen.
Kliniken är en trivsam och väl fungerande arbetsplats med fantastiska medarbetare. Vi värdesätter tillgänglighet, vänligt bemötande och engagemang med målsättning att utveckla och förbättra verksamheten. För oss är kvalitet och service en självklarhet.
Dina arbetsuppgifter
Som klinikadministratör stöder du klinikledningens arbete med övergripande klinikadministrativa frågor. Du adjungeras i detta arbete till ledningsmötena och rapporterar direkt till verksamhetschefen.
Arbetet är mångfacetterat och dina arbetsuppgifter blir bland annat att hantera kallelser och protokoll i olika grupperingar samt som chefsstöd hantera ekonomi- och personaluppgifter i HR- respektive Ekonomisystem. Du ansvarar även för samordning av ledningsgruppens gemensamma rutiner, bokningar av lokaler, konferenser, resor och utbildningar och möten tillika IT- och telefonibeställningar samt uppdateringar i personalkatalogen. Därtill ingår det att handlägga skrivelser, administrera anställningar, upprätta listor och sammanställningar och vara en naturlig kontaktväg in till verksamhetschefen.
Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning eller en slutförd kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration. Alternativt kan du vara utbildad inom ett annat område som tillsammans med din arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Erfarenhet/intresse av administration och processarbete.
Det är en fördel om du tidigare har arbetat med journalsystemet SYSteam Cross.
Vi värdesätter egenskaper såsom noggrannhet och en positiv grundinställning samt en förmåga att hantera ett ibland intensivt arbete. Vi söker dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera, samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och som tar ett stort ansvar för dina uppdrag och helheten.
Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Officepaketet. Det är viktigt att du är bra på att formulera dig och att självständigt strukturera information och minnesanteckningar. Du ska ha stort intresse för IT och se att ekonomi, teamarbete, patientsäkerhet är viktiga.
Som person är du självständig, handlingsinriktad samt har både en integritet och en öppenhet som leder till att du blir en naturlig samarbetspartner. Du ser vad som behöver göras och ditt förhållningssätt präglas av ett professionellt och serviceinriktat bemötande samt ett lösningsfokuserat arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Frågor och ansökan
Kristian Waern-Bugge, Verksamhetschef tfn 0155-24 50 00 (vxl)
Ann-Charlotte Rydberg, PA-konsult tfn 0155-24 58 33
Välkommen med din ansökan inkl meritförteckning senast 2014-03-11
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10