Klinikadministratör, Akutmottagningen, Umeå

Klinikadministratör, Akutmottagningen, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

På akutmottagningen har vi öppet dygnet runt och tar emot sjuka och skadade som behöver akut vård. Det betyder att vi arbetar hela dygnet både vardag och helg och vi tar emot ca 41 000 patienter per år i Umeå. Vid akutmottagningen arbetar sjuksköterskor, undersköterskor och medicinska sekreterare i team tillsammans med akutläkare och läkare från olika specialiteter. Arbetet på akutmottagningen är kvalificerat och kräver flexibilitet och god
samarbetsförmåga.

Nu söker vi en klinikadministratör till vår akutmottagning i Umeå! Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde 2020-09-01 eller enligt överenskommelse.

Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som klinikadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Du är ett viktigt administrativt stöd främst till våra avdelningschefer där bland annat schemaläggning, hantering av frånvaro och andra ärenden som rör den dagliga driften är en stor del. Du kommer även att genomföra rapporteringar i vårt personalsystem vid lönekörningar och fakturering. Vidare kommer du att hantera administrativa delar kring anställningar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial- eller yrkesförberedande examen. För att klara detta uppdrag behöver du ha erfarenhet av bemanning från en dygnet runt verksamhet och ha mycket god förmåga att både skriva och tala svenska. Du ska även kunna hantera de vanligt förekommande Office 365 programmen som exempelvis Outlook, Word och Excel.

Det är meriterande om du tidigare arbetat som administratör, exempelvis med ekonomiinriktning. Vidare är det meriterande om du har en vårdutbildning som exempelvis undersköterska eller sjuksköterska och arbetat inom akutsjukvård.

Innehållet i uppdraget kan komma att variera över tid i dialog med närmaste ledning vilket kräver att förändringar i dina arbetsuppgifter är naturligt för dig. För att klara uppdraget är det viktigt att du som person har god framförhållning och förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Vidare har du integritet och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Sekretesshantering är en självklarhet för dig.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024