Klinikadministratör, Ambulanssjukvården Västerbotten, Umeå

Klinikadministratör, Ambulanssjukvården Västerbotten, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Ambulanssjukvården Västerbotten är en länsövergripande verksamhet. Vi ansvarar för omhändertagandet av akut sjuka eller skadade patienter i hemmet, på skadeplats och under transport till sjukhus och vi ansvarar även för transporter som kräver speciell sjukvård. Vi utför runt 33 000 uppdrag årligen i Västerbotten och totalt är vi cirka 150 medarbetare.

Nu söker vi en klinikadministratör till vår verksamhet! Anställningen är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

ARBETSUPPGIFTER
Som klinikadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du kommer att vara spindeln i nätet som tillsammans med verksamhetschef, avdelningschefer och stab levererar en administration av högsta kvalitet.

Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i ambulanssjukvårdens ledningsgrupp som administrativt stöd. Vidare kommer du att vara verksamhetens nyckelperson gällande administrativa frågor där du agerar stöd till både verksamhetschef och avdelningschefer. Arbetsuppgifterna är varierande där du kommer att hantera fakturor, inhämtning av statistik, förbereda möten, skriva anteckningar, rapportera i personalsystem vid lönekörningar och fakturering. Vidare kommer du att ansvara för att strukturera och organisera våra vägledande- och styrande dokument inom kliniken.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har medicinsk sekreterarutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet inom vårdadministration. Alternativt om du tidigare arbetat som administratör, exempelvis med ekonomiinriktning.

En bred administrativ kompetens med god datorvana är viktigt. Du ska kunna hantera de vanligt förekommande Office 365 programmen som exempelvis Outlook, Word och Excel. Du behöver även kunna hantera system som Teams och SharePoint. Du har även en mycket god förmåga att både skriva och tala svenska med extra vikt vid skrivandet då du kommer att agera sekreterare och bland annat föra protokoll.

Innehållet i uppdraget kan komma att variera över tid i dialog med närmaste chef vilket kräver att förändringar i dina arbetsuppgifter är naturligt för dig. För att klara uppdraget är det viktigt att du som person är noggrann, kan jobba självständigt och få saker gjorda med en god framförhållning och med en mycket god administrativ förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Samtidigt är det viktigt att du snabbt kan planera om din dag om så uppdraget kräver. Därav behöver du även vara anpassningar och förändringsbenägen. Vidare har du integritet och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Sekretesshantering är en självklarhet för dig.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024

22 november 2024