Klinikadministratör, Klinisk Kemi, Laboratoriemedicin Västerbotten, Umeå

Klinikadministratör, Klinisk Kemi, Laboratoriemedicin Västerbotten, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Klinisk kemi är en del av länsorganisationen Laboratoriemedicin Västerbotten som har ca 470 anställda, klinisk kemi där du kommer att vara placerad är en av fem ingående laboratoriespecialiteter.

Klinisk kemi som har ca 110 medarbetare finns på Norrlands universitetssjukhus i Umeå och på länsdelssjukhusen i Lycksele och Skellefteå. Ca 70 har sin placering i Umeå och verksamheten är öppen dygnet runt. Till klinisk kemi i länet inkommer dagligen ca 6 000 provrör och årligen utförs ca 7 miljoner analyser.


ARBETSUPPGIFTER
Som klinikadministratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många. Du kommer att fungera som administrativt stöd åt chefer och andra nyckelfunktioner och ingår i flertalet av klinikens mötesformer.

Du kommer att vara en nyckelperson gällande administrativa frågor och arbetsuppgifterna är varierande. Din huvuduppgift kommer att vara att administrera dataregister, skriva anteckningar, förbereda och boka möten. Vid frånvaro kommer även hantering av fakturor, inhämta statistik samt att samordna resebeställningar ingå.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har medicinsk sekreterarutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet inom vårdadministration eller erfarenhet från arbete med IT baserade register.
En bred administrativ kompetens med god datorvana är viktigt. Du ska kunna hantera de vanligt förekommande Office 365 programmen. Du behöver även kunna hantera system som Teams och SharePoint. Du har en mycket god förmåga att både skriva och tala svenska med extra vikt vid skrivandet då du kommer att agera sekreterare och föra protokoll.

Innehållet i uppdraget kan komma att variera över tid i dialog med närmaste chef vilket kräver att förändringar i dina arbetsuppgifter är naturligt för dig. För att klara uppdraget är det viktigt att du som person är noggrann, kan jobba självständigt och få saker gjorda med en god framförhållning och med en mycket god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. Du ska snabbt kunna planera om din dag om så uppdraget kräver. Vidare har du integritet och mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga. Sekretesshantering är en självklarhet för dig.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024

Lönekonsult i Agda

27 december 2024

Senior Lönespecialist

27 december 2024

27 december 2024