Klinikadministratör med bemanningsansvar till Kvinnokliniken

Arbetsbeskrivning

Kvinnokliniken, Nyköpings lasarett

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Kvinnokliniken har cirka 100 medarbetare och har verksamhet på gynmottagning, barnmorskemottagning, förlossning samt vårdavdelning med BB och gyn patienter. Vi har vår egen akutmottagning på kvällar och helger. Då vår nuvarande klinikadministratör går i pension söker vi nu dig som kan vara spindeln i nätet på vår klinik och tillsammans den administrativa enhetschefen samt de medicinska sekreterarna utforma en väl fungerande klinikadministration.

Hos oss får du ett omväxlande arbete vilket ställer stora krav på en bred kompetens. Vi är engagerade, har ett stort intresse av förbättringsarbeten och ser fram emot framtidens utmaningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som klinikadministratör med bemanningsansvar är du spindeln i nätet och arbetet är mångfacetterat. I huvudsak kommer du att ha det dagliga ansvaret för personalbemanning, bevakning av frånvaro på vår vårdavdelning och förlossning samt administrera schema. Du kommer att ansvara för utskrift av reservkort och nyckelkort, samarbeta med studieansvarig på Kvinnokliniken när det gäller schemaplanering för elever och studenter, ge information till ny personal, planera introduktion och se till att ny personal har alla behörigheter. Du kommer boka biljetter, lokaler och boende vid behov och du kommer tillsammans med andra vara samordnare i olika system och även vara webbredaktör.

Du kommer att arbeta i personalsystemet Heroma bland annat med daglig bearbetning av klinikens flexdata. Du kommer även arbeta i systemet ekS och Medinet samt föra protokoll vid basenhetsråd och skicka kallelse inför dessa möten.

Din kompetens
Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Officepaketet. Det är viktigt att du är bra på att formulera dig och att självständigt strukturera information och minnesanteckningar.

Du kan vara utbildad medicinsk sekreterare alternativt kan du vara utbildad inom ett annat område som tillsammans med din arbetslivserfarenhet gör dig kvalificerad för tjänsten. Erfarenhet/intresse av administration och processarbete inom hälso- och sjukvård.

Vi värdesätter egenskaper såsom noggrannhet och en positiv grundinställning samt en förmåga att hantera ett ibland intensivt arbete. Vi söker dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och som tar ett stort ansvar för dina uppdrag och helheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Blir du nyfiken? Kontakta oss gärna så får du höra mer.

Information om tjänsten lämnas av
Yvonne Karlsson Ringholm, vårdenhetschef, 0155-24 59 05, 070-884 99 99.
Maria Bergenlid, funktionsansvarig medicinsk sekreterare, 0155-24 50 85.
Fackliga företrädare nås via vxl, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på Kvinnokliniken.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-05-10.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


Vi söker en medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Skärvet!

Vi söker en medicinsk sekreterare till Vårdcentralen Skärvet!

4 november 2024

1 november 2024

Medicinsk sekreterare, Barn- och ungdomscentrum

Medicinsk sekreterare, Barn- och ungdomscentrum

1 november 2024

1 november 2024