Klinikadministratör till Achima Care Fristaden vårdcentral!

Klinikadministratör till Achima Care Fristaden vårdcentral!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en klinikadministratör till Fristaden vårdcentral i centrala Eskilstuna!

Som klinikadministratör är arbetet mycket varierande men du kommer i huvudsak arbeta som administrativt stöd till verksamhetschef på vårdcentralen. Du kommer att utgöra en viktig funktion för att arbetet på vårdcentralen ska kunna fortgå smidigt. Du kommer att serva olika yrkesgrupper inom verksamheten och stundtals kan du behöva improvisera och göra egna prioriteringar. Vanliga arbetsuppgifter kan vara:

- Patientsäkerhetsarbete: administration och sammanställning av avvikelser inkl. patientnämnds- och IVO ärenden

- Personaladministrativa uppgifter i Kontek HRM

- Fakturahantering

- Posthantering

- Sköta beställningar av olika slag

- Administration kring inleveranser, beställa transporter, lägga felanmälningar och behörigheter vid nyanställningar

Om dig

Vi söker dig som har en utbildning som medicinsk sekreterare alternativt annan likvärdig kvalificerad utbildning. Vi tror att du söker söker har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana. Du ser vad som behöver göras och ditt förhållningssätt präglas av ett professionellt och serviceinriktat bemötande samt ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet och ett intresse för administration och processarbete inom hälso- och sjukvård.

Vi värdesätter att du är noggrann och har en positiv inställning samt en förmåga att hantera många olika saker samtidigt. Du bör kunna arbeta strukturerat och samtidigt vara flexibel. Vi söker dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera, samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

- Föräldraledighetsvikariat med start sommaren -23 till och med sommaren -24

- Arbetstid dagtid vardagar

- Heltid

Om Achima

Achima grundades redan år 2004 och har sedan dess varit aktörer inom primärvården. Idag har vi tio vårdcentraler runt om i Sverige och ett huvudkontor som är beläget i vackra Karlskrona.

Som anställd hos oss kommer du snabbt märka att vi har en stark företagskultur. Företagskulturen kallar vi The Achima Way (https://www.achima.se/om-oss/the-achima-way-achima-ansvaret/) och präglas av en familjär känsla med mycket arbetsglädje och fokus på bemötande. Vill du lära känna oss bättre innan du söker tjänsten? Besök oss gärna på sociala medier: Linkedin (https://www.linkedin.com/company/achima-care-ab/posts/?feedView=all&viewAsMember=true), Facebook (https://www.facebook.com/achimakarlskrona) och Instagram (https://www.instagram.com/achimacare/).

Missa inte heller att läsa om alla förmåner (https://jobb.achima.se/pages/formaner-achima) du får som anställd hos oss! För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef, Päivi Saranpää på paivi.saranpaa@achima.se alternativt 073-324 80 68.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lisbeth Göransson
0476-672335
Isak Lindstedt
0733-248 158
Anna-Lena Lindahl
0733-248 065
Eva Hjerpe

Katarina Rolander
0520-474513
Maj Ahlqvist
0723-632001
Maja Sjöberg
0455-300463
Jonas Magnusson
0480-362 323
Annika Johnstone

Ingela Iversen
0733248065

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Achima Care
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2023
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Besöksadress

Östra Prinsgatan 20 371 31, Karlskrona
None

Postadress

Östra Prinsgatan 20
Karlskrona, 37131

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare

21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024

20 november 2024