OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken i Nyköping
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Kvinnokliniken består av slutenvård med förlossning/BB/gynekologi samt öppenvård med bland annat barnmorskemottagning, gynmottagning och ungdomsmottagningar. På kliniken arbetar cirka 120 medarbetare. Personalgruppen består av läkare, undersköterskor, barnmorskor, sjuksköterskor och medicinska sekreterare.
Dina arbetsuppgifter
Som klinikadministratör har Du en övergripande administrativ helhetssyn på kliniken och kan komma att vara delaktig i många skiftande arbetsuppgifter. Du kommer att hjälpa såväl medarbetare som chefer med frågor gällande schemaplanering, PA-system, IT, behörigheter, bemanning och andra övriga administrativa uppgifter.
• Ha daglig översyn av de olika enheternas bemanning.
• Vara medarbetarnas kontaktperson vid sjuk- och friskanmälan.
• Planera ersättare för ordinarie personal vid kort- och långtidsfrånvaro.
• Schema- och semesterplanering.
• Administrering i vårt PA-system Heroma.
• Iordningsställa skriftligt material till medarbetare.
• Introducera nyanställda medarbetare i PA-system och schemaplanering.
• Beställa och hantera behörigheter.
• Objektspecialist IT – stöttar och ger verksamheten support.
Din kompetens
Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande. Du skall ha mycket god datavana och administrativ förmåga samt gärna erfarenhet av att kunna hantera datasystem som Heroma, Officepaketet och 1177. Det är även meriterande om Du tidigare har arbetat med bemanning och schemaplanering inom hälso- och sjukvården. Du ska ha en god kommunikativ förmåga och behärska det svenska språket väl i både tal och skrift. Som person är Du strukturerad, ordningsam och har förmåga att anpassa Dig till ändrade omständigheter samt att skapa och bevara goda relationer. Du har lätt att samarbeta med andra och trivs även med att arbeta självständigt. Du har en förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar Dig och andra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Måndag-fredag 40 h/v.
Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Elin Fjällström, 072-083 00 90.
Enhetschef Maria Holmgren, 072-024 50 85.
Fackliga företrädare Vision, Vincent Galangco, 0155-24 50 66.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på kvinnokliniken - den lilla kliniken med det stora hjärtat!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-07-12.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.