Klinikadministratör till Medicinkliniken, Nyköping

Arbetsbeskrivning

Medicinkliniken på Nyköpings lasarett

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

Arbetsplats
Medicinkliniken har cirka 150 medarbetare och har verksamhet på medicinmottagningen, dialysavdelningen, behandlingsavdelningen, medicinska vårdavdelningen, akuten och akutvårdsavdelningen. Vår klinik har ett nära samarbete med sjukhusets olika kliniker, specialiteter och stödfunktioner. Vi söker nu dig som kan vara spindeln i nätet på vår klinik och tillsammans med verksamhetschef och stab utforma en väl fungerande klinikadministration. Du är direkt underställd verksamhetschefen och kommer att vara anställd i Medicinklinikens stab.

Hos oss får du ett omväxlande arbete vilket ställer stora krav på en bred kompetens. Vi är engagerade, har ett stort intresse av förbättringsarbeten och ser fram emot framtidens utmaningar.

Blir du nyfiken? Kontakta oss gärna så får du höra mer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som klinikadministratör är arbetet mångfacetterat men i huvudsak kommer du att vara administrativt stöd till verksamhetschef och biträdande verksamhetschef och där vara en naturlig kontaktväg in. Du ansvarar för diarieföringen vid kliniken, där bl.a. den inkommande posten till verksamhetschef innefattas. Du deltar i klinikens patientsäkerhetsarbete genom administration och handläggning av ärenden från t.ex. Patientnämnd, Inspektionen för vård och omsorg, Lex Maria m.m. Du är med och utformar klinikens årsplanering där du planerar och samordna agendor och möten, utför diverse bokningar. Att föra protokoll och minnesanteckningar är en naturlig del i tjänsten.

På uppdrag av verksamhetschef bistår du i hanteringen av läkargruppen i personalsystemet Heroma. Administrering av läkarnas schema i Medinet tillkommer också. Till viss del hanterar du också klinikens inkommande fakturor. Du planerar och förbereder introduktion av nyanställda läkare och läkarkandidater.

Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning, slutförd kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning inom exempelvis Hälso- och sjukvårdsadministration. Alternativt kan du vara utbildad inom ett annat område som, tillsammans med din arbetslivserfarenhet, gör dig kvalificerad för tjänsten. Erfarenhet/intresse av administration och processarbete inom hälso- och sjukvård är önskvärt.

Vi värdesätter egenskaper såsom noggrannhet och en positiv grundinställning samt en förmåga att hantera många olika saker samtidigt. Du bör kunna arbeta strukturerat och självständigt men samtidigt vara flexibel. Vi söker dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt samt tar ett stort ansvar för dina uppdrag och helheten. Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana.

Som person är du självständig, handlingsinriktad samt har både en integritet och en öppenhet som leder till att du blir en naturlig samarbetspartner. Du ser vad som behöver göras och ditt förhållningssätt präglas av ett professionellt och serviceinriktat bemötande samt ett lösningsfokuserat arbetssätt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning, 100 %. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Kristian Waern-Bugge, verksamhetschef. Nås via växeln, 0155-24 50 00.
Kristina Svedling, administrativ enhetschef. Nås via växeln, 0155-24 50 00.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-03-17.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100 %, Tillträde Enligt ök. -
  • Publicerat: 24 februari 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024