OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdplats- och mottagningsenheten, Kullbergska sjukhuset
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.
Arbetsplats
Vårdplats- och mottagningsenheten (VPM) är en basenhet som består av sjukhusets tre somatiska vårdavdelningar: samlad mottagning, akuten/MAVA samt SSIH (specialiserad sjukvård i hemmet). På VPM arbetar vi aktivt med att utveckla närvård där den personcentrerade vården står i centrum. Ett arbete med fokus på samarbete mellan enheter på sjukhus, vårdcentraler och kommunal vård och omsorg. Vi har en stor skara lojala medarbetare som arbetat många år på VPM.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som klinikadministratör stöder du klinikledningens arbete med övergripande klinikadministrativa frågor. Du ingår i klinikens ledningsgrupp och rapporterar direkt till verksamhetschefen. Du skall vara lyhörd och drivande i klinikens utvecklingsarbete.
Arbetet är mångfacetterat och dina arbetsuppgifter blir bland annat att hantera kallelser och protokoll i olika grupperingar samt som chefsstöd hantera ekonomi- och personaluppgifter i personal- och ekonomisystem. Du ansvarar för ledningsgruppens gemensamma rutiner. Därtill ingår att handlägga skrivelser, sammanställningar, inhämta statistik, verksamhetsberättelser (PLUSS).
Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning eller slutförd kvalificerad yrkesutbildning alternativt högskoleutbildning inom exempelvis hälso- och sjukvårdsadministration.
Vi värdesätter egenskaper såsom noggrannhet och en positiv grundinställning samt en förmåga att hantera ett ibland intensivt arbete. Vi söker dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera samt organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och som tar ett stor ansvar för dina uppdrag och helheten.
Du har en bred och grundläggande administrativ kompetens samt god datorvana där du skickligt hanterar alla delar inom Officepaketet. Det är viktigt att du är bra på att formulera dig och att självständigt strukturera information och minnesanteckningar.
Som person är du självständig, handlingsinriktad samt har både en integritet och en öppenhet som leder till att du blir en naturlig samarbetspartner. Du ser vad som behöver göras och ditt förhållningssätt präglas av ett professionellt och serviceinriktat bemötande samt ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning, 75%. Högre anställningsgrad kan diskuteras.
Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Åsa Högnäs Bredell, 070-555 11 71.
Bitr. verksamhetschef Maria Fundberg, 072-147 28 22.
Fackliga företrädare nås via växeln, 0150-56100.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-03-19.
Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10