Klinikkoordinator till Samaritens Vårdcentral

Klinikkoordinator till Samaritens Vårdcentral

Arbetsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Primärvården omfattar Region Blekinges vårdcentraler, ungdomsmottagningar och sårcentrum. Blekingebor som blir sjuka vänder sig direkt till vårdcentralerna och får tillgång till hälso- och sjukvård som inte kräver sjukhusresurser. Vården ges i länets samtliga städer, på flera mindre orter och ibland i hemmen. Vårt mål är att vara en modern öppenvård där lagarbete och patienternas behov står i centrum.

Samaritens vårdcentral är en av de offentliga vårdcentralerna som ingår i Hälsoval Blekinge. I verksamheten finns 16 000 patienter i olika åldrar. Vi är 57 medarbetare inom yrkena allmänläkare, utbildningsläkare, distriktsköterska, sjuksköterska, psykiatrisjuksköterska, undersköterska, psykolog, psykoterapeut och medicinska sekreterare.

På Samariten ligger även västra Blekinges jourcentral. Samaritens vårdcentral är sedan 1 augusti 2017 även en utbildningsvårdcentral för blivande allmänläkare. Vårdcentralen är miljöcertifierad.

ARBETSUPPGIFTER
Med fokus på kvalitetsutveckling och samordning vill nu Samariten anställa en sjuksköterska med en central funktion på vårdcentralen som administrativt stöd. I arbetsuppgifterna ingår schemaplanering, rapportering samt personaladministration-/planering. Du kommer även att arbeta med avvikelsehantering, utvecklings-, förbättrings- och kvalitetsarbeten tillsammans med avdelningschef. Kliniskt arbete kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en sjuksköterska med flerårig erfarenhet från sjukvården med fördel inom primärvård.

Du är van vid schemaplanering och är kvalitetsmedveten, har mycket god IT-vana framförallt Officepaketet, NCS Cross alla funktioner samt att du har dokumenterad erfarenhet från schemaläggning företrädesvis i lönesystemet Heroma eller motsvarande.

Du ska ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, kunna se verksamheten ur ett helhetsperspektiv och ha ett eget driv och ansvarstagande. Erfarenhet från liknande arbete är ett krav.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb


27 september 2024

Sjuksköterska till Lerums Hemsjukvård

Sjuksköterska till Lerums Hemsjukvård

27 september 2024