OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Kronoberg är det lilla landstinget med de stora möjligheterna. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Tillsammans bidrar vi till att nå visionen om ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER I sekreterarenheten erbjuder vi dig att vara med och utforma framtidens arbetsplats där arbetsglädje, god arbetsmiljö och nya utmaningar är ledorden. Sekreterarenheten är from 1 maj 2010 en intraprenad vilken omfattar sekreterarna inom områdena kirurgi, ortopedi och kvinnosjukvård, cirka 50 medarbetare. Vi har ett nära samarbete med läkarna på respektive klinik, samt omvårdnadspersonalen inom vårdenheten. Vi söker en kliniksekreterare inom kirurgi som skall vara verksamhetschefens administrativa sekreterare och tillsammans med denne ansvara för klinikens administration. Några exempel på arbetsuppgifter är läkaradministration, framtagande av statistik, webbadministration och kontering av klinikens fakturor. En del av tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter som läkarsekreterare. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha läkarsekreterarutbildning, ECDL, eller annan motsvarande IT-utbilding. Du har god organsiationsförmåga, är handlingskraftig och tycker om att arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. God samarbetsförmåga är ett krav, då du kommer att vara en nyckelperson inom kliniken. Erfarenhet av klinikadministration är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annelie Johansson
0470-58 83 17
Marie-Louise Severin
0470-58 84 65
Karolina Arsunan
0470-58 97 08
Sofie Schön
0470-58 80 21
Lena-Marie Johansson
0470-58 91 13
Kersti Hartwig
0470-58-72 38
Ann-Sofie Magnusson
0470-58 71 33
Frida Stark
0470-58 77 42
Karin Fritzell
0372-58 51 31
Carina Göransson
0372-58 50 05