OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du utmaningar och vill utbilda elever på anpassad grundskola? I så fall sök tjänsten som förskollärare/lärare i fritidshem hos oss!
Vilka är vi?
Att möta elever som läser efter anpassad grundskolas läroplan är en härlig utmaning. Vi möter elever som har behov av stöd kring sin sociala inlärning, hur man kan kommunicera på olika sätt och utvecklas inom läroplans 5 olika ämnesområden.
Du kommer arbeta i ett stort arbetslag. Dina kollegor har olika kompetenser, ex lärare fritidspedagoger, förskollärare och barnskötare. I vår verksamhet har vi även tillgång till speciallärare med inriktning if. På huvudmannanivå kan vi få stöd av centrala barn och elevhälsa om det är frågor som vi vill ha stöd i. På skolan finns det även ett välfungerande elevhälsoteam där det sitter rektorer, speciallärare, skolsköterska och kurator.
Våren 2023 gör vi sista termin på Klockaretorpsskolan. Till hösttermin 2024 kommer vi ha hela vår verksamhet på den nybyggda skolan Kungsängsskolan som ligger vid Kungsängen/Smedby.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i en klass där ca 9 elever har sin skolgång. Arbeta och vara del i undervisning inom läroplanens ämnesområden. Du kommer arbeta i ett stort arbetslag. Dina kollegor har olika kompetenser, t ex lärare, fritidspedagoger, förskollärare och barnskötare. I vår verksamhet har vi även tillgång till speciallärare med inriktning if.
Arbetslaget fördelar ansvarsområde och mentorsansvar kring eleverna. Du kommer även att ingå arbeta på vårt fritidshem. Arbetstider är varierande. Du kan t ex öppna fritidshemmet klockan 06.00 men även vara en som stänger fritidshemmet kl 18.00.
Klockaretorpsskolan ligger mitt i området Klockaretorpet. Det är enkelt att ta sig till skolan. Spårvagn, buss, cykelväg samt bilväg gör att det finns olika sätt att ta sig till arbetet. Vi har en stor gratis parkering precis utanför skolan. Stor fin skolgård som vi utnyttjar för lektioner men självklar även under vår rast verksamhet. När vi kommer till den nya skolan, Kungsängsskolan så har vi även där väldig fin och ny skolmiljö som är anpassad efter våra elevers behov.
Vem är du?
Du ska ha en förskollärarutbildning eller en utbildning som lärare mot fritidshems utbildning. Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta inom den anpassade grundskolan eller är väldigt nyfiken kring utmaningar som man möts av under dagen.
Skolan styrs av läroplan och timplan så det är viktigt att kunna ta till sig det skriftliga språket och förmåga att läsa och förstå dessa dokument. Kunna uttrycka sig i tal och skrift vid möten med vårdnadshavare och skriva omdömen kring elevers utveckling.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Vi ser helst att du kan arbeta med start den 8 januari 2024 Alternativt efter överenskommelse med rektor.
Arbetstid: Dagtid
Möjlighet till distansarbete: Vår undervisning sker på plats där elever har sin utbildning och omsorg
Sista ansökningsdatum: Den 15 december
Kontakt: Rektor Conny Gyllander 011-153168 conny.gyllander@norrkoping.se
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.