Klubbchef till Kalmar FF

Klubbchef till Kalmar FF

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Är du en passionerad ledare som sätter laget före jaget, som brinner för utvecklingsarbete och att skapa driv och engagemang? Är du dessutom idrottsintresserad och brinner förföreningsliv? Då kan du vara personen vi söker!

Din framtida arbetsgivare, Kalmar FF, är en ideell förening som grundades år 1910. Samhällsansvar och långsiktighet genomsyrar hela vår förening, hos oss börjar allt på fotbollsplanen, från ungdomar till A-lag och vidare till supporters och partners.

Genom åren har Kalmar FF blivit ett av regionens starkaste varumärke och kronan på verket är 2008 då vi stod som Svenska Mästare för första gången. Kalmar FF har i många år haft Sveriges i särklass bästa publiksiffra räknat per capita, vilket visar på ett stort stöd och engagemang i regionen. Kalmar FF:s ambition är att medverka till, bevara och utveckla fotbollskulturen i regionen.

Läs gärna mer på: www.kalmarff.se

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en klubbchef med ett modernt coachande ledarskap som vill ansvara för att vidareutveckla en slagkraftig organisation för framtiden. Du kommer att ha ett övergripande strategiskt ledaruppdrag där du arbetar långsiktigt med föreningens utveckling och tillväxt. Du leder 10-talet starkt engagerade medarbetare som brinner för sina uppgifter inom sportverksamhet, marknad/försäljning samt ekonomi och administration. Du har ett helhetsansvar för föreningen som också driver restaurang och eventverksamhet med totalt 75 anställda.

För att nå våra mål krävs ett långsiktigt och strukturerat arbete, att bryta ner vår vision i planer som kommuniceras, förankras och följs upp utifrån en gemensam målbild. Inom vår elitverksamhet lever vi med att förutsättningar snabbt kan förändras varför vi kontinuerligt måste ha god kontroll över vår verksamhet för att kunna vara proaktiva och snabba i beslut. Med din erfarenhet har du förståelse för vad det innebär att driva och sköta en verksamhet med medarbetare, entreprenörer, samarbetspartners och ideella krafter.

En viktig utmaning för föreningen är att erbjuda en arenaupplevelse i världsklass. Ett arbete som kräver både kreativitet och omvärldsbevakning, detta för att ta besöksupplevelsen till nya nivåer. Du kommer också att vara vårt ansikte utåt i många olika sammanhang där vi idag samarbetar med ca 300 företag. Vi är drivande och aktiva i olika samhällsengagemang och vi har en engagerad supporterförening.

Rollen rapporterar kontinuerligt till styrelsen som är ett viktigt stöd för klubbchefen. För att det ska fungera ska samarbetet vara öppet och förtroendefullt och klubbchefen ska fortlöpande informera styrelsen i frågor som styrelsen behöver ha vetskap om för att kunna uppfylla sitt uppdrag.

Din profil
Du har ett genuint idrottsintresse och gedigen erfarenhet av att leda en affärsinriktad och utvecklingsorienterad verksamhet, där du har haft fullständigt resultat- och personalansvar. Erfarenhet från föreningslivet där ideella krafter är av central betydelse är högst meriterande.

Ditt ledarskap kännetecknas av både tydlighet, lyhördhet och ödmjukhet där du har lätt för att skapa engagemang och du har förmågan att få människor med dig mot nya höjder och mål. Även om vi arbetar långsiktigt lever vi i en miljö som kräver ett agilt ledarskap där vi måste vara flexibla och snabba utan att tappa fokus på våra långsiktiga mål och vår vision.

Du har lätt för att engagera dig i en föreningsdriven verksamhet och du känner ett starkt samhällsengagemang. Vidare är du en duktig kommunikatör och säkerställer att information kommuniceras på ett professionellt och transparent plan ut mot medlemmar, media och andra intressenter.

Tjänsten förutsätter att du har goda IT-kunskaper, främst i MS-Office och du behärskar svenska obehindrat, både i tal och skrift.

B-körkort är ett krav.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734-666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 28 maj 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökan via e-post.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 8 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2023
  • Ansök senast: 28 maj 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Teamleader till Unisale i Malmö!

Teamleader till Unisale i Malmö!

22 november 2024

21 november 2024