OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KLYS utgör en samlad röst för Sveriges kulturskapare och företräder genom sina fjorton medlemsorganisationer cirka 30 000 konstnärligt yrkesverksamma i landet. Vår främsta uppgift är att förbättra kulturskapares sociala och ekonomiska villkor.
Vi söker nu en administratör som kan arbeta deltid (50 %) under hösten 2024 med eventuell förlängning och utvidgning av tjänsten från 2025. Tjänsten är placerad på KLYS kontor på Kungsholmen i Stockholm, med uppgift att på uppdrag av KLYS verksamhetsledare, KLYS arbetsutskott och nämnd ge stöd och service samt att bidra till samordning av verksamheten.
Du ingår i ett mindre team bestående av verksamhetsledare, regionalpolitisk strateg, deltidsanställd koordinator/kommunikatör samt deltidsarvoderad ordförande. Arbetet innefattar administration och ekonomihantering, med bland annat stöd och service till medlemsorganisationerna, förberedelser av arbetet i KLYS arbetsutskott och nämnd, samt protokollskrivande. Du ansvarar också för den löpande bokföringen och betalning av fakturor.
Kvalifikationer:
Administrativ erfarenhet
Erfarenhet av ekonomihantering såsom bokföring
Goda språkkunskaper i både svenska och engelska samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
Som person vill vi att du är flexibel och lösningsfokuserad, strukturerad och med god organisationsförmåga
Meriterande kunskaper:
Erfarenhet av arbete med ekonomihantering i Visma Business
Erfarenhet av självständigt arbete med administration i en liten organisation
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Omfattning: Deltid (50 %)
Tillträde och tidsperiod: Senast 2 september t.o.m. december 2024, med ev. möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdag: 7 augusti. Urval och intervjuer sker löpande.
Skicka ansökan via mejl till: ulrica.kallen@klys.se
Kontakt: Verksamhetsledare Ulrica Källén 073 340 00 33