KMA-ansvarig

KMA-ansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
SVB levererar industri- och miljösaneringstjänster samt betong- och ytbehandlingsarbeten till industri-, bygg- och fastighetssektorn. Vi ser till att våra kunder har en ren, effektiv och säker produktionsprocess och vårt arbete bidrar till en renare miljö i vår omvärld. Vi erbjuder också kostnadsmedvetna och långsiktiga lösningar för bearbetning av betong och ytskikt. Uppdragen utförs med stort fokus på säkerhet och minsta möjliga miljöpåverkan och tack vare smarta helhetslösningar, modern teknik och djupgående expertis, kan vi leverera unika lösningar som gör skillnad. SVB verkar i hela landet, med utgångspunkt från Tyringe, Karlshamn och Stenungssund. Sedan våren 2022 är vi en del av finska L&T-koncernen, ett av Nordens största serviceföretag inom industrirengöring, avfallshantering och fastighetsteknik. SVB har ca 80 anställda och vi omsätter ca 150 MSEK. Vi är ISO-certifierade enligt 9001, 14001 och 45001.

Vi expanderar och söker nu en KMA-ansvarig och i denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Wikan personal.


Dina arbetsuppgifter
Vi arbetar bland annat med ultrahögtryck och högvakuum – riskfyllda arbeten som ställer extra höga krav på vårt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. Frågorna är därför högt prioriterade i vår organisation och som KMA-ansvarig kommer du att ha en viktig roll i att leda och utveckla kvalité-, miljö- och arbetsmiljöarbetet.

Vi letar efter en person som kan bistå företaget med kompetens kring ledningssystem, kvalitetssäkring, hållbarhetsfrågor, utredningar och kompetensförsörjning inom området. Som KMA-ansvarig arbetar du nyfiket med förbättringsprojekt (5S), avvikelse- och reklamationshantering, riskanalyser och att systematiskt hantera tillbud och olyckor samt uppföljning på dessa. Vidare är du ansvarig för att upprätthålla våra certifieringar samt att tillse att SVB uppfyller koncernens samt våra kunder- och myndigheters lagkrav inom området.

En viktig del i rollen är att vara aktiv ute på våra olika lokala enheter och kundarbetsplatser för att skapa delaktighet, engagemang och ökad förståelse och säkerhetsmedvetenhet hos våra medarbetare.

Du kommer att ingå i ett inspirerande team där du rapporterar till vår VD och ingår i ledningsgruppen. I vår organisation ger vi dig möjlighet till ett utvecklande och roligt arbete med stort egenansvar och korta beslutsvägar. Du kommer även att ha kontakt med externa intressenter som myndigheter, licensgivare och leverantörer, samt kunder och revisorer.


Din bakgrund/Dina egenskaper
Vi ser gärna att du har högskoleutbildning eller annan likvärdig kompetens, men det är ej ett krav. Du har några års erfarenhet av kvalité-, miljö- och arbetsmiljöarbete och vi ser det som meriterande om det varit på ett producerande företag. Du har praktisk erfarenhet av att utarbeta och införa rutiner och du har tidigare arbetat med både dokumentation samt affärssystem. Du har gått en BAM-utbildning och arbetat operativt med SAM.

Du har ett gott omdöme, samarbetar väl och har en god kommunikationsförmåga. Du har goda ledaregenskaper och trivs att arbeta i ett drivet team. Förbättrings- och utvecklingsarbete är något du har ett brinnande intresse för och du organiserar gärna utbildningstillfällen och praktiska moment. Du har en stor administrativ förmåga. Flytande engelska i skrift och tal är ett måste.

Som person är du är ansvarstagande, välorganiserad och affärsmässig och har förmågan att vara drivande och beslutsmässig när situationen så kräver. Du är en lösningsorienterad person som hittar innovativa lösningar på såväl kundens som interna utmanande frågeställningar. För att lyckas i jobbet är det viktigt att du har ett strukturerat arbetssätt och är beredd att noga dokumentera ditt arbete. Vi ser att du är initiativtagande och har lätt för att skapa relationer som kan motivera och engagera medarbetare.

Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos SVB. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Tyringe men innefattar även arbete på våra andra två lokala enheter och i vårt integrerade systerföretag Cisternservice. Du kommer även att röra dig ute på fältet, främst i södra Sverige, vilket kräver B körkort. En del resdagar ingår i tjänsten och poolbil är tillgänglig för dessa. Du kommer i stor utsträckning att själv kunna förlägga resdagarna.

Vi erbjuder frukost, massagestol, friskvårdsbidrag och aktiviteter för ökad trivsel och engagemang för dig som anställd. Vi ser långsiktigt på vår relation och erbjuder en trygg och stabil anställning med möjlighet till bonus.
Tillsättning sker efter överenskommelse och urval sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14 nov 2022. Vi tar emot din ansökan via www.wikan.se.

Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Zanna Persson på 0451-707 482 eller Sara Kvist på 044- 590 65 12.


Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 14 november 2022

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


Hållbarhetsansvarig

21 november 2024