OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KMA-ansvarig
Recover är din lokala entreprenör inom industriservice, skadeservice samt riv- och håltagning. Vi har en fortsatt hög efterfrågan på våra tjänster och söker efter fler kompetenta och engagerade kollegor som vill vara med på vår resa.
Trivs du att arbeta i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo? Vi söker dig som vill ta dig an utmaningen att vidareutveckla vårt arbetssätt kring säkerhet, arbetsmiljö, kvalitet och miljö, med utgångspunkt från vår hållbarhetsstrategi.
Nu söker vi en KMA-ansvarig med placering i Sundbyberg till Recover Skadeservice. Ta chansen och bli del av ett företag i stark tillväxt – med kollegor som är pålitliga, modiga och omtänksamma!
Mer om Tjänsten
I rollen som KMA-ansvarig kommer du ansvara för utveckling och efterlevnad av området Kvalitet, Miljö- och Arbetsmiljö. Stort fokus kommer att ligga på att vidareutveckla vårt arbetssätt och säkerställa att såväl rutiner som krav inom området för Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö är tydliga och kända för alla inom bolaget samt att de underhålls och efterlevs. Som KMA-ansvarig är du en del av bolagets ledningsgrupp och ses som en nyckelfunktion i bolaget.
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med att hjälpa människor varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet och arbetsmiljö inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att pensionsväxla.
Tjänsten passar dig som stimuleras av att arbeta i en entreprenörsdriven miljö med ett högt tempo, där det finns stort utrymme att skapa förändring och nya strukturer. För att kunna hantera de utmaningar vi står inför är det viktigt att du är en drivande, initiativtagande och självgående person med stort ordningssinne.
Rollen kräver många kontaktytor, både intern och externt, så det är av betydelse att vara administrativ, lyhörd, kommunikativ samt vara uthållig och ha förmågan att genomdriva och slutföra förändringar. Resor i tjänsten förekommer frekvent, framför allt runt Mälardalen så B-körkort är ett måste.
Dina arbetsuppgifter
• Ansvara för att styrdokument och mallar är aktuella, tillgängliga och kända för den operativa organisationen
• Agera rådgivande, stötta och coacha den operativa verksamheten i arbetsmiljö- och miljöfrågor
• Delta i skydds- och miljöronder
• Stötta i arbetet med framtagning av riskbedömningar och arbetsmiljöplaner
• Vara delaktig i genomförandet av interna revisioner
• Kontakt med externa samarbetspartners såsom beställare, underentreprenörer och branschorganisationer
• Myndighetskontakter
• Delta i utredningar och grundorsaksanalyser
• Koordinera fokusgrupper inom bland annat Asbest
• Bistå i anbudsarbete gällande hållbarhets- och KMA-frågor
• Ansvara för upprättande och implementeringen av verksamhetens processer och rutiner
• Utveckla nya funktioner utefter krav och möjligheter
• Delta i utvecklingen och förvaltningen av systemstöd
• Delta som bolagsrepresentant och sakkunnig i koncerngemensamma projekt.
• Aktivt jobba med affärsområdets utveckling, mål och lönsamhet.
Din bakgrund
Vi söker dig som idag framgångsrikt arbetar med Kvalitet, Miljö och Arbetsmiljö i en större organisation. Du har god förståelse för hur proaktivt KMA-arbete bidrar till en framgångsrik verksamhet och ett genuint intresse för förbättringsarbete. Du har drivit projekt inom kvalitet och utveckling och har en förmåga att få effektivitet och verkan i de projekt du driver.
Du har ett tydligt och pedagogiskt förhållningssätt i din kommunikation med kollegor och har förmåga att ta initiativ och vara kreativ. Du tummar aldrig på säkerheten och är alltid en förebild i ditt agerande.
Vi ser att du har en examen från relevant utbildning samt minst 3 års operativ erfarenhet inom bygg, installation eller facility management. Du har arbetat med kvalitetsledningssystem, ISO/BF9K eller motsvarande och har dokumenterad kunskap inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö samt projektledning.
Självklart lever du upp till Recovers gemensamma värdegrund - att vi är modiga, omtänksamma och pålitliga, när vi möter vår omgivning.
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kompetenta medarbetare.
Välkommen med din ansökan (CV och personligt brev) så snart som möjligt dock senast den 30 november 2022. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta HR Direktör Sarah Åhman på sarah.ahman@recover.se