OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Christian Berner AB är ett tekniskt handelsföretag med en imponerande 125-årig historia. I sin strävan efter hög kvalitet och miljömedvetenhet söker man nu efter en KMA-ansvarig till kontoret i Mölnlycke. Man söker efter en driven och engagerad individ som har god erfarenhet från liknande arbete och kan fortsätta driva arbetet med att utveckla Christian Berner ABs verksamhet avseende kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Du kommer att arbeta med processutveckling samt kvalitet- och miljöutveckling i syfte att säkerställa att bolaget uppfyller sina ISO-standarder. Din roll blir central för att organisationen ska lyckas utföra sitt arbete på ett korrekt och säkert sätt, vilket innebär ett nära samarbete till kollegorna på inköp, sälj, produktion och lager. Ett stort fokus för såväl organisationen som rollen blir att arbeta med effektivisering och verksamhetsutveckling.
Du tar ansvar för bolagets Sharepoint-miljö där samtliga dokument, processbeskrivningar och policyer ligger och är den som ser till att dessa är uppdaterade. Under ditt ansvar ligger även arbetet med avvikelserapporteringen som sker i AM-system och som samtliga avdelningar ska sköta löpande. Sammantaget har du övergripande koll på att allt löpande arbete utförs av ansvariga i organisationen och att arbetet är i fas i samband med bolagets två årliga revisioner där du agerar kontaktperson.
Sammanfattningsvis arbetar du med att:
Ta ansvar för ärendehanteringssystemet (AM-system)
Leda ISO-arbetet och säkerställa att Christian Berner AB följer för verksamheten rådande regelverk
Aktivt arbeta med miljöfrågor på bolaget
Stötta produktion, lager och tekniska avdelningar samt arbeta nära ledningsgruppen i bolaget
Säkerställa att man klarar externa revisioner
Sköta processkartläggning och göra insatser där det krävs uppdateringar eller framtagning av ny process
Vara delaktig i bolagets arbete med skyddsronder, kemikalier, säkerhet, arbetsmiljökommitté, lagbevakning etc.
Vi söker dig som:
Har minst två års tidigare erfarenhet från liknande roll - KMA, HSSEQ etc.
Högskoleutbildad med inriktning mot ekonomi, organisation, Supply-Chain eller relevant teknisk utbildning
Har kunskap inom ISO-standard 9001:2015 (kvalitet) och 14001:2015 (miljöledning)
Arbetat med processer, processkartläggning och extern revision
Arbete och utbildning inom kemikalier och kemikaliehantering är meriterande
För att lyckas i rollen krävs att du har en förmåga att driva processer framåt och ta initiativ som gynnar verksamheten, där du får med dig berörda parter i arbetet som behöver utföras. Struktur och en koordinerande förmåga blir således viktiga egenskaper att besitta. Att du kan skapa ett business case och presentera varför något är viktigt och hur varje berörd part spelar en roll i framgången ser vi som givet. Du är vetgirig och kan bygga relationer utan några större problem. Vi ser att du trivs med att ha många kontakter både internt och externt i ditt arbete och besitter en förmåga att anpassa din kommunikation till mottagaren. Du är också en person som inte väntar på att andra ska utföra en arbetsuppgift utan tar tag i det du ser behöver göras och går in med inställningen att det är bättre att saker blir gjorda oavsett vem som utför uppgiften.
Om vårt partnerbolag:
Christian Berner AB är del av en börsnoterad koncern som tillhandahåller produkter, tjänster och expertis inom tekniska komponenter som man erbjuder till en bred kundkrets inom svensk industri. Bolaget Christian Berner AB har ett högt hållbarhets- och miljöfokus, där man aktivt arbetar mot Agenda 2030 samt är certifierade i enligt ISO 14001 och 9001.
Om anställningen:
Detta är ett rekryteringsuppdrag med direkt anställning hos Christian Berner AB. Villkor för din anställning kommer därför att diskuteras direkt med rekryterande chef hos Christian Berner AB.
Övrig info:
Omfattning: Heltid, kontorstider - Flex och möjlighet till hemarbete
Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg, Mölnlycke
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: fast månadslön, marknadsmässig
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.