OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en KMA-samordnare tilll vårt kontor i Kiruna!
Vi söker dig som har erfarenhet, kunskap och ett stort intresse av att arbeta med kvalitet-, miljö och arbetsmiljöfrågor.
Som KMA-samordnare kommer du att arbeta med att bistå organisationen med rådgivning om lagar, förordningar, föreskrifter och andra externa krav som ställs inom verksamhetsområdet. Du kommer att säkerställa att projekten följer lagar, förordningar samt fastställda rutiner och att de arbetar med upprätta planer och dokumentation inom områdena. Du jobbar nära produktionen och följer projekten från start till slut och du medverkar vid riskbedömningar och arbetsberedningar vid behov.
Du kommer arbeta aktivt med utredning av rapporterade riskobservationer, tillbud och olyckor. Du tar fram statistik till organisationen och ta fram förslag på förändringar i rutiner och dokumentation.
Som KMA-samordnare är du en viktig stödfunktion till vår produktion och medverkar till att säkerställa att produktionen bedrivs mot ställda mål. I rollen ingår även att arbeta med att säkerställa att våra leverantörer uppfyller ställda krav, lagar och förordningar.
Till din hjälp har du ett nätverk av KMA samordnare i regionen som stöttar varandra och tillsammans verkar för ständiga förbättringar inom området.
För tjänsten ser vi att du har en relevant högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med kvalitet, -miljö och arbetsmiljöfrågor. Erfarenhet från byggbranschen är meriterande.
Som person har du ett stort engagemang och har ett genuint intresse för kvalitet, -miljö och arbetsmiljöfrågor. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och kommunicera både muntligt och skriftligt i svenska språket. Vi förutsätter att du arbetar systematiskt samt gillar ordning och reda. Du är flexibel och är beredd att hjälpa till där det behövs. Körkort B och tillgång till bil krävs för tjänsten.
Urval sker löpande så ansök redan idag.
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning
Vid frågor om tjänsten kontakta Arbetschef Daniel Lundberg 0703533528
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-partner Åsa Jonsson 072-5333109
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Gardikro, Personalsamordnare
018-65 02 38, 072-533 32 57
Mattias Tapper, Arbetschef
018-65 02 17, 073-337 23 53
Peder Lidström, Arbetschef
018-65 02 37, 0733-37 25 37
Richard Lantz, Arbetschef
018-65 02 31, 073-337 13 80
Johan Björk, Arbetschef
070-770 73 32
Mikael Eriksson, platschef
0733-37 58 58
Thommie Östman
0733-376564
Eric Lomstedt, arbetschef Vägdrift
070-779 40 22
Annelie Eskemyr, Personalsamordnare
070-779 40 91
Katarina Holm, personalsamordnare
, 0733-37 69 06