OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till framtidens hållbara samhälle? Då har du kommit rätt! Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag och just nu behöver vi förstärka vårt team med en KMA-samordnare. Du kommer att tillhöra vår verksamhet i Göteborg och arbeta med arbetsmiljöfrågor, miljöfrågor och kvalitetsfrågor. Välkommen med din ansökan redan idag!
Om jobbet
I denna spännande roll kommer du att arbeta med kvalitetsfrågor, miljöfrågor och arbetsmiljöfrågor (KMA-frågor) tillsammans med ditt team. Du kommer att rapportera till arbetschefen, som också blir din närmsta chef. Tjänsten är en heltidsanställning och du kommer att arbeta dagtid.
I ditt dagliga arbete ingår att bidra vid genomförande av reflektionsdagar och fokusveckor samt sammanställa och rapportera resultat från dessa, arbeta aktivt med rapporterade riskobservationer, tillbud och olyckor, utvärdera och utveckla vårt ISO-certifierade verksamhetsledningssystem tillsammans med andra i KMA-organisationen. Du kommer följa våra projekt från start till slut där du upprättar kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner inom de projekt du stöttar. Det innebär att du bistår både arbetschef och platschef med KMA-relaterade frågor.
I jobbet ingår även att:
- stötta platschefen med nyckeltal
- utgöra en viktig stödfunktion till vår produktionspersonal
- utföra administrativa uppgifter
Vi söker dig som:
- har relevant utbildning eller praktisk erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen inom området
- har minst tre års erfarenhet av arbete med KMA-frågor och arbete inom bygg- och anläggningsbranschen inom området
- har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- har goda kunskaper i Office-paketet
- har B-körkort
- har tillgång till bil
För att trivas med arbetet och i vår organisation är du strukturerad och initiativtagande i din yrkesroll. För att lyckas i rollen krävs det att du har ett proaktivt arbetssätt. Du är engagerad i det du gör och har ett stort intresse för verksamhetens utveckling.
Du har god förmåga att utföra ditt arbete på ett organiserat och välplanerat sätt. För att lyckas i rollen krävs det att du har god kommunikativ förmåga.
I övrigt är det meriterande om du har erfarenhet från branschen och har koll på standarderna ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001.
Ansökan och övrig information
För kännedom genomförs regelbundna slumpvisa alkohol- och drogtester för samtliga medarbetare inom Peab Anläggning Väst.
Klicka på "Sök tjänsten" nedan för att komma till vårt rekryteringssystem och söka jobbet som KMA-samordnare hos oss. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vid frågor är gällande rekryteringsprocessen du välkommen att kontakta Filip Möller på telefonnummer: 0725-334 896. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta arbetschef Tom Nordlindh.
Tillträde: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid med möjlighet att gå ned i tid till 75%
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Kontaktpersoner på detta företaget
Anki Säärelä, personalplanerare
026-54 61 13
Daniel Zetterberg, platschef
0733 33 94 61, 904 181 92
Anders Perols, bitr arbetschef
073-337 19 09
Erika Johansson, personal
0243-696 04
Tomas Säfström, arbetschef
0243-696 06, 0733-33 94 44
Per Östlund, arbetschef
026-54 61 29, 0733-37 19 53
Britta Häggström, Personalsamordnare
021-15 49 08
Stefan Ling, Arbetschef
021-15 49 05
Roger Patriksson, Platschef
0733-37 29 33
Annica Nilsson, personal
090-71 20 86, 0733-37 18 55