OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Peab Anläggning, avdelning Infra VästMitt, satsar för fullt och söker nu en kvalitetsmedveten och metodisk KMA-samordnare som vill vara med och bidra till våra projekt i vår infrastrukturgrupp, vi har bland annat nyligen erhållit projekt Väg 40 mellan Eksjö och Nässjö. Hos oss arbetar du tillsammans med engagerade och skickliga kollegor och har goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Välkommen till oss!
Vad ingår i arbetet?
Som KMA-samordnare hos oss kommer du att arbeta med miljöfrågor, arbetsmiljöfrågor och kvalitetsfrågor. Du blir en del av ett kompetent team som leds av platschefen i det dagliga arbetet. Tjänsten är en heltidsanställning och då vi verkar över ett stort geografiskt område kan tjänsten innebära arbete på annan ort. Du behöver därför vara mobil och kunna ligga borta under veckorna, oftast måndag till torsdag.
Arbetet är mycket varierande och primärt handlar det om att stötta platschefen och projektorganisationen i våra projekt med frågor om kvalitet, arbetsmiljö och miljö. Tjänsten innebär bland annat att upprätta kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöplaner för våra projekt, därutöver kommer du att arbeta aktivt med rapporterade riskobservationer, tillbud och olyckor.
Vi söker dig som
- har ett till tre års erfarenhet av arbete inom bygg- och anläggningsbranschen inom området och arbete med kvalitet-, miljö- och arbetsmiljöfrågor
- har relevant utbildning eller praktisk erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen inom området.
- har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- har B-körkort
Rollen som KMA-samordnare kräver att du är kvalitetsmedveten och metodisk i ditt arbete. Du är en ansvarsfull person som värderar frihet och förtroende i ditt arbete. Vidare är du en kommunikativ person med god förmåga att utföra ditt arbete på ett organiserat och välplanerat sätt. Du har ett proaktivt arbetssätt som gör att du ofta lyckas ligga steget före.
På Peab är vi stolta över den individanpassade utveckling som vi kan erbjuda våra medarbetare och du har goda möjligheter att göra karriär hos oss.
I övrigt är det meriterande om du har arbetat i en liknande roll tidigare, tidigare har stöttat projekt med Trafikverket som beställare och har erfarenhet från branschen.
Ansökan och övrig information
Klicka på "Sök tjänsten" nedan för att komma till vårt rekryteringssystem och söka jobbet som arbetsledare hos oss. I och med semestertider så kommer urvalsarbetet påbörjas efter semesterperioden under vecka 33. I den här tjänsten lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
Vid frågor är gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Filip Möller på mail: filip.moller@peab.se. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Henrik Gustavsson på mail: henrik.gustavsson@peab.se
Tillträde: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Kontaktpersoner på detta företaget
Anki Säärelä, personalplanerare
026-54 61 13
Daniel Zetterberg, platschef
0733 33 94 61, 904 181 92
Anders Perols, bitr arbetschef
073-337 19 09
Erika Johansson, personal
0243-696 04
Tomas Säfström, arbetschef
0243-696 06, 0733-33 94 44
Per Östlund, arbetschef
026-54 61 29, 0733-37 19 53
Britta Häggström, Personalsamordnare
021-15 49 08
Stefan Ling, Arbetschef
021-15 49 05
Roger Patriksson, Platschef
0733-37 29 33
Annica Nilsson, personal
090-71 20 86, 0733-37 18 55