OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att arbeta i en spännande miljö och med byggnader som är en symbol för demokratin och en viktig del av det svenska kulturarvet? Vi söker en kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöspecialist (KMA-specialist) som kan hjälpa oss att samordna och utveckla kvalitets-, miljö- och arbetsmiljökraven.
Riksdagsförvaltningen äger och förvaltar riksdagens hus, totalt cirka 140 000 kvadratmeter. Riksdagens hus ska renoveras och anpassas enligt en långsiktig plan, med respekt för byggnadernas kulturhistoriska värden och hänsyn till våra skyddsvärden. Vi genomför byggprojekt i alla faser och av varierande storlek. Vi arbetar huvudsakligen med ombyggnadsprojekt i komplexa miljöer i byggnader med höga kulturmiljövärden.
Tjänsten är placerad inom sektionen projekt som ingår i fastighetsenheten, som också ansvarar för bland annat lokalförsörjning, drift och förvaltning samt interiörer och konst. Vi arbetar i nära samarbete mellan sektionerna och med övriga verksamheter i Riksdagsförvaltningen. I sektionen finns bland annat projektledare, inköpare och fastighetsstrateg.
Dina arbetsuppgifter
Som KMA-specialist bidrar du till att utveckla och samordna kvalitets-, miljö- och arbetsmiljökraven inom enheten. Du rapporterar till sektionschefen och föreslår även utvecklingsområden.
Exempel på arbetsuppgifter:
• följa upp lagar och myndighetskrav inom kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöområdet
• följa upp mål och resultat inom kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöområdet
• operativt stödja projekt och övrig verksamhet i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet
• tillsammans med enhetens chefer planera och följa upp kvalitets-, miljö- och arbetsmiljömål i projekten och underhållsåtgärderna
• genomföra systematiserade stickprov för att säkra efterlevnad av upphandlingskrav för kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Dina kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö, samhällsbyggnad eller teknik eller förvärvat motsvarande kompetens på annat sätt. Du har tidigare arbetat som projektstöd och med kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöfrågor inom bygg- och fastighetsbranschen.
Det är meriterande om du har erfarenhet av kulturhistoriska fastigheter och skyddsobjekt samt erfarenhet av arbete i och för offentliga organisationer. Det är även meriterande om du har arbetat med att ta fram kvalitetssystem inom bygg- och fastighetsbranschen.
Riksdagsförvaltningen lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi förutsätter att du kan uttrycka dig väl på svenska och har god förmåga att kommunicera såväl internt inom fastighetsenheten som med brukare och andra verksamheter inom och utanför riksdagen. Arbetet kräver förmåga att kunna balansera komplexa behovsbilder. Du behöver vara självgående, kunna prioritera bland arbetsuppgifter och ha god administrativ förmåga.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.
Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid.
• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid
Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 8 mars 2022.
Referensnummer: 1299-2021/22
Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.
Kontakta oss
• Åsa Albihn, enhetschef, 08-786 59 76
Fackliga representanter
• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00
Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86