KMA till BLS Industries AB

Arbetsbeskrivning

BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centrala leverantörerna i branschen med flera starka varumärken. 320 anställda.

https://www.blsindustries.se/

I rollen som KMA specialist stöttar du hela organisationen. Vi söker dig som i en omväxlande roll och vill bidra med ditt engagemang, driv och nytänkande. Här blir du en del av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige.

Din vardag

Du kommer att arbeta nära våra ledare, processägare och platschefer och stötta dem i att finna det bästa och enklaste sättet att arbeta inom KMA. Bolagen är certifierade enligt ISO 9001 och 14001 och har ett internt system för hantering. Det vi ser är att KMA området behöver kärlek och uppmuntran, dvs genomlysning och uppgradering för att organisationen skall uppleva det som ett stöd och hjälp. En arbetsdag kan innebära allt från stöd i specifika frågor, strategiska diskussioner om upplägg och system till arbetsmiljörond. Tjänsten innebär ansvar för våra svenska kontor och produktioner i Ystad, Lund, Smålandsstenar eller Lönsboda, så visst resande ingår.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för KMA-frågor och ser vikten av dess betydelse. Du har en eftergymnasial utbildning inom KMA med några års erfarenhet av systematiskt och operativt KMA arbete inom produktion. Du trivs med att ha många kontaktytor då du har en regelbunden dialog med processägare och ledare i organisationen. Du är prestigelös och pedagogisk och kan ge stöd och råd i både små som stora frågor. God systemkunskap med goda språkkunskaper i svenska och engelska är viktiga för tjänsten samt B körkort.

Det är också viktigt att du har lätt för att samarbeta och kan möta olika personligheter samtidigt som du vågar ställa krav för att säkerställa uppsatta mål och ramverk. Vidare ser vi att du besitter en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna förmedla information kring arbetsmiljöarbetet på ett tydligt och begripligt sätt. Du trivs när det är ordning och reda och arbetar strukturerat.

Du motiveras av att lära dig nytt, är handlingskraftig, initiativrik och ansvarsfull. Att arbeta proaktivt och med ständig förbättring är viktigt för dig. Du har även en god analytisk förmåga, är noggrann och har viljan att lösa problem. Då du har mycket kontakter i vardagen är det viktigt att du är utåtriktad, kommunikativ, hjälpsam och relationsskapande.

Vi erbjuder

Vi är en familjeägd koncern med fokus på innovation, produktutveckling och tillväxt. Engagemang, mod och ansvar är värdeord som är viktiga för oss. Vi har korta beslutsvägar och vill att alla medarbetare ska känna delaktighet. Vi har ett gott samarbete, är prestigelösa och hjälps åt för att nå våra mål och satsningar. Vi månar också om hållbarhetsperspektivet i vår organisation. Hos oss får du förutom ett härligt gäng av kollegor också friskvårdsbidrag, massage, möjlighet till en förmånscykel och mycket mer.



Ansökan
Skicka in din CV och svara på frågorna. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Petersson på anna.petersson@pspartner.se och 076 171 76 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 juni 2023
  • Ansök senast: 28 juni 2023

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
GÖTEBORG, 41328

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024