OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter.
Vi utökar vår organisation och söker just nu service- och underhållstekniker till vår kund Elgiganten i Jönköping.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som service- och underhållstekniker hos vår kund Elgiganten i Jönköping utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:
- Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen
- Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
- Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
- Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
- Sammanställa haverirapporter och skiftloggar som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
- Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
- Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen
Tjänsten är på heltid med placering hos Elgiganten i Jönköping (Torsvik). Du ingår i ett team om tolv personer och rapporterar till vår platschef. Arbetet innebär skiftgång vilket betyder att du måste ha en privat situation som medger arbete utanför normal kontorstid.
Kvalifikationer och personlighet
Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.
Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.
Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan!
Du ansöker om tjänsten genom denna länk:
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:128300/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.
KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Heijmink
0705-540 342
Helena Fransson
0705-540 504