Knowit söker ekonomiassistent till kundreskontra

Knowit söker ekonomiassistent till kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Knowit är ett konsultbolag som stöttar företag och organisationer i den digitala transformationen. Med en unik kombination av kompetens inom it, design, kommunikation och management utvecklar vi innovativa och hållbara lösningar som bidrar till ett högt affärsvärde för våra kunder.
Våra tjänster utvecklas och levereras av våra fyra affärsområden: Solutions, Experience, Connectivity och Insight.

Knowit etablerades 1990 och har i dag cirka 3 800 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Polen. Vår kultur präglas av öppenhet, förståelse för kundens affär, hög specialistkompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit är sedan 1997 noterat på den nordiska börsen i Stockholm.

Vi på SJR hjälper nu Knowit med att hitta ytterligare en medarbetare till deras Shared Service Center centralt här i Stockholm med inriktning på kundreskontra, fakturering och projekt. Detta är en ny roll hos Knowit och du välkomnas in ett trevligt team. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag hos oss på SJR i 6 månader med start i aug/sept. Därefter finns stora möjligheter till anställning hos Knowit. Knowit vill att man jobbar minst 3 dagar/veckan på plats.

Arbetsuppgifter;

I denna roll ansvarar du b.la för;

- Upplägg och administration av projekt

- Fakturering

- Administration av tidrapporter och fakturahantering i externa system

- Hantering av underkonsulter

- Boka inbetalningar

- Påminnelser och uppföljning kundreskontra

Knowit-koncernen består av olika bolag vilket innebär att det blir många kontaktytor inom koncernen samt inom ekonomiteamet.

Vem söker vi;
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har jobbat med ovanstående arbetsuppgifter i minst 1 år. Du har stor förståelse för system och det är en merit om har jobbat i Unit4 Business World. Du är duktig på Excel och är flytande i tal och skrift i svenska och engelska.

För att trivas hos Knowit tror vi att du har ett stort engagemang, driver ditt eget arbete framåt samtidigt som du är en teammänniska. Du bör gilla att ha många bollar i luften samtidigt och att slutföra det som är påbörjat. Du kommer jobba mot utsatta deadlines så att prioritera och att arbeta effektivt är en viktig egenskap. Du jobbar strukturerat och noggrant och sprider härlig energi omkring dig.

Ansökan;
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-06-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024