OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två analytiska och lösningsorienterade Knowledge managers till gruppen Kunskapshantering och digital produktion på IT-avdelningen i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige!
Som anställd på IT-avdelningen på Polismyndigheten är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du har möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt.
Polisens IT-avdelning har drygt 1 000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens cirka 36 000 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att, i dialog med kärnverksamheten, upphandla, utveckla, livscykelhantera, ge support och sköta drift av samtliga IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur.
Enheten IT-kundservice ansvarar för teknisk support, incident-och problem hantering, behörigheter, IT-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och experter och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner med tre grupper vardera.
En av grupperna på IT-kundservice är Kunskapshantering och digital produktion och det är till denna grupp som vi nu söker två Knowledge managers.
Vårt kontor är beläget i centrala Stockholm och Polismyndigheten erbjuder friskvårdsbidrag. Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid.
Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Arbetsuppgifter
Som Knowledge Manager på IT-Kundservice ska du inhämta, analysera och överföra kunskap inom enheten och avdelningen. Du ansvar bland annat för att utveckla användarstöd tillsammans med produktägarna samt publicerar innehåll på intranätet. Samverkan internt på IT-kundservice, med andra funktioner på IT-avdelningen samt med andra intressenter i myndigheten är nyckeln för att lyckas i denna roll.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom IT alternativt förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Ett par års erfarenhet av att ha arbetat som Knowledge Manager eller liknande roll i en IT-support organisation.
Avancerade kunskaper inom Officepaketet.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du även har:
ITIL certifiering eller erfarenhet av att arbeta inom ITIL processer.
Erfarenhet av att ha arbetet inom en komplex IT-organisation.
Erfarenhet av att arbeta i BMC Remedy Action Request System eller liknande ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att planera och leda utbildningsinsatser.
Erfarenhet av tidigare arbete inom myndighet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är analytisk lagd och lösningsfokuserad. Du prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Då arbetet sker i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp och samarbeta, men även att du är trygg i att arbeta självständigt. Slutligen ser vi att du är nyfiken med en vilja att lära dig nya saker.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Jakob Graan, Gruppchef Kunskapshantering & Digital Produktion, tel: 010-563 65 43
Övrig information
I denna rekrytering görs löpande urval.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 28/3-23. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.