OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Knowledge Manager till IT-avdelningen i Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
IT-avdelningens främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden där du gör skillnad på riktigt. Polisens IT-avdelning har ca 1000 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens ca 34 000 medarbetare.
Som Knowledge Manager kommer du arbeta i det nyetablerade Knowledge Management teamet inom gruppen Verksamhetssamordning där vår huvudsakliga uppgift är att skapa värde för våra användare genom digital kunskapsöverföring, hjälp till självhjälp och användarstöd samt förse våra operatörer i servicedesken med de guider och rutiner de behöver för att hjälpa våra användare på ett ändamålsenligt sätt.
Arbetsbeskrivning
Gruppen består idag av 5 medarbetare. Målet är att främja verksamhetens möjlighet till hjälp till självhjälp gällande IT-system genom att identifiera behov av verksamhetsutveckling inom enheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
Samla in, analysera, spara och dela information inkommen till IKS sektionen
Ansvara för struktur, kontinuerliga förbättringar och utveckling inom teamet och inom enheten
Samverka med relevanta funktioner och aktörer inom myndigheten
Redigera och publicera innehåll på intranätet
Utveckla användarstödssidor på intranätet
Arbeta i nära samverkan med övriga teammedlemmar
Samverka med servicedeskens operatörer i deras dagliga arbete
Samverka med övriga grupper inom enheten och på avdelningen
Vara delaktig i att driva digital kunskapsöverföring inom myndigheten
Vara delaktig i att ta ansvar för att samarbetet inom teamet fungerar
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom IT alternativt förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
ITIL certifiering
Mycket avancerade kunskaper inom Officepaketet
Erfarenhet av att arbeta med Knowledge base
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Arbetat inom organisationer med över 1000 medarbetare minst 6 månader
Arbetslivserfarenhet av minst 1 år inhämtat de senaste 3 åren inom teknisk support eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av att arbeta med ITIL minst 1 år
Har arbetat internt mot ämnesexperter så som produktägare
Bred erfarenhet från många olika IT-system
Erfarenhet av att arbeta i BMC Remedy Action Request System eller liknande ärendehanteringssystem
Erfarenhet av att planera och leda utbildningsinsatser
Vi söker dig som är flexibel och lösningsfokuserad. Du prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Då arbetet sker i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp och samarbeta, men är även är trygg i att arbeta självständigt. Slutligen ser vi att du är nyfiken och har viljan att lära dig nya saker.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Fackliga företrädare
SACO, tfn 114 14 Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10 Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27
Övrig information
Placeringsort: Stockholm
Funktion: Handläggare, placering Verksamhetssamordning, IT-avdelningen
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10e januari 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.