Knowledge manager till kunskapshantering & Digital produktion

Knowledge manager till kunskapshantering & Digital produktion

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till gruppen Kunskapshantering och digital produktion söker vi nu en Knowledge manager. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1200 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 38 000 anställda. Vårt kontor är beläget på Kungsholmen där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan.
Gruppen Kunskapshantering och digital produktion tillhör enheten It-kundservice och ansvarar bl.a. för teknisk support, incidenthantering, behörigheter, it-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och experter och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner med tre till fyra grupper vardera.

ARBETSUPPGIFTER
Som Knowledge manager kommer du att skapa värde för våra användare genom ett effektivt användarstöd. Du kommer också att förse våra supporttekniker i servicedesken med de guider och rutiner de behöver för att hjälpa våra användare på ett ändamålsenligt sätt.
En annan viktig del av arbetet handlar om att identifiera behov av verksamhetsutveckling inom enheten. Detta sker bl a genom att analysera ärende- och incidentdata, se mönster och trender och föreslå förbättringar utifrån det. Det förutsätter att du är bekväm med controllerliknande arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Samla in, analysera och dela information
• Ansvara för struktur, kontinuerliga förbättringar och utveckling inom teamet och inom enheten
• Utveckla användarstödssidor på intranätet
• Samverka med relevanta funktioner och aktörer inom myndigheten

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

• Eftergymnasial utbildning inom it alternativt förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll i en stor komplex organisation i närtid
• ITIL certifiering
• Mycket avancerade kunskaper inom Officepaketet
• Erfarenhet av att arbeta med Knowledge base
• Erfarenhet av och fallenhet för analytiskt arbete, rapportering och uppföljning
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:

• Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med ITIL
• Har arbetat internt mot ämnesexperter så som produktägare
• Erfarenhet av att arbeta i BMC Remedy Action Request System eller liknande ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av att planera och leda utbildningsinsatser

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som är analytiskt lagd, nyfiken och kommunikativ. Du prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Då arbetet sker i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp och samarbeta, men är även trygg i att arbeta självständigt.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Linder
010-56 34930
gruppchef, Klientgruppen Kalle Halvarsson
010-56 34778
sektionschef Klient och server Johan Hansson
010-56 38939
Gruppchef Niclas Åhlander
010-56 389 37
Sektionschef Rikard Gunzenheimer
010-562 80 63
SEKO Lotta Hyltenfeldt
010-56 379 35
Cecilia Welin
010-5635270
Gruppchef Anton Berglie
010 563 46 81
Gruppchef Margona Åhman
010-56 41 465
Gruppchef Veronica Winterman
010-56 416 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, IT-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2024
  • Ansök senast: 23 september 2024

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Database Engineer - AI Startup, DBtune

15 oktober 2024