OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Attraheras du av att få arbeta i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö i ett av Nordens ledande företag inom digital kommunikation? Har du ett brinnande intresse för vad den digitala transformationen skapar? Då ska du söka till PostNord Strålfors, Nordic Customer Implementation (NCI).
Tjänsten
Vi söker nu dig som brinner för Knowledge Management och är en drivande problemlösare med stort intresse för att kunskapsdelning. Här får du arbeta i en inspirerande och kreativ miljö på ett företag som är ledande på den Nordiska marknaden för digitala tjänster.
Rollen som Knowledge Manager är en viktig roll i att stödja verksamheten med att realisera Knowledge Centered Service metodiken samt identifiera verksamhetens IT behov, utmana och supportera verksamheten i användandet av IT och prioritera och planera initiativ inom Knowledge Management och IT.
Du kommer att ansvara för att
leda och driva arbetet med att införa KCS metodiken och verktygsstödet samla ihop, prioritera och driva verksamhetens IT behov hantera underleverantörsavtal inom enheten enligt gällande avtal och utveckla avtalsrelationen
Vi vänder oss till Dig som har
- Minst 3 års erfarenhet av att driva KCS metodiken
- Minst 3 års erfarenhet av driva verksamhetsbehov inom IT området
- Baskunskaper inom SAFE modellen och andra agila arbetssätt
- Relevant akademisk utbildning
- God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift
- Kommunikativ och duktig på att upprätthålla trovärdiga relationer med medarbetare, kollegor, chefer och andra viktiga aktörer
För att ha vad som krävs
Vi ser gärna att du som person är lösnings- och leveransorienterad. Du tycker om att ta egna initiativ samt trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är van vid att ta ansvar och att arbeta strukturerat. I din roll är det viktigt att vara drivande, lyhörd och flexibel. PostNord Strålfors arbetar för människors lika värde och ser gärna en mångfald av sökanden
Anställningsform
En tillsvidareanställning på heltid.
Din placeringsort
Solna/Alingsås
Önskar Du ytterligare information
är du välkommen att kontakta Lars Lundström, Head of Nordic Customer Implementation,+46761928682
Välkommen med Din ansökan senast 2020-12-27
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
PostNord Stralfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder och leverantörer helt nya möjligheter till mer personliga och starkare kundrelationer. Vi erbjuder en digital plattform som möjliggör sömlös kommunikation oberoende av vilken kanal mottagaren efterfrågar. Fokus för arbetet är att skapa en positiv upplevelse för våra kunders konsumenter.
PostNord Strålfors ingår i PostNord-koncernen, den ledande kommunikations- och logistikkoncernen i Norden. PostNord Strålfors har verksamhet i fyra länder och har cirka 700 anställda och en omsättning på drygt 2 miljarder (2019).