OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
Till Electrolux Huvudkontor i Stadshagen söker vi en positiv och engagerad medarbetare till vår restaurang.
Du blir vårt ansikte utåt och får därmed en mycket viktig roll i skapa en välkomnande serviceatmosfär och ett professionellt mottagande. Som medarbetare i vårt kök arbetar du med många och varierande arbetsuppgifter, både högt och lågt. Din uppgift är att se till att restaurangen är en naturlig mötesplats och att skapa en trivsam och väl fungerande miljö för de som besöker oss
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• Laga fantastiskt god mat, såväl à la carte som upp till ca 550 st. hungriga lunchgäster.
• Medverka till att regler, rutiner och policys följs
• Medverka till att egenkontroll HACCP sköts enligt rutiner
• Ansvara för att god ordning i köket efterföljs
• Rapportera till kökschef
• Ansvara för att göra beställningar inom ansvarsområdet
• Delta i vårt arbete med svinnhantering ”svinnmanagement”
• Menyplanering i samarbete med dina kollegor
• Aktivt delta i service i restaurangen under öppettiden och hålla god ordning.
Uppdraget bedrivs med fokus på att vara en naturlig mötesplats i huset och att leverera en förstklassig mat och service över hela dagen och även vid förekommande kvällsevent.
Kvalifikationer/krav
Vi ser gärna att du har minst 5 års yrkesvana som kock varav de senaste 2 åren från välrenommerad konferensanläggning eller motsvarande, samt att du är duktig på smaksättning, komposition och planering.
Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar Sodexo´s vilja att leverera service och mat i världsklass samt delar våra värderingar Serviceanda, Laganda och utveckling. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt ansvarsområde och kunna komma med förslag till förbättringar. Vi ser att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och att du kommer med goda referenser. Du ska behärska både svenska och engelska i tal och skrift och ha goda IT-kunskaper. Vi ser också att du har goda organisatoriska egenskaper och att du gillar att jobba med rutiner och processer. Du måste kunna vara självgående och fatta egna beslut och flexibilitet är a och o. Vi behöver hela tiden utmana oss själva och ständigt förändra och förbättra.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en varierande och spännande roll där ditt arbete kommer vara viktigt i Sodexos framgång och i att hjälpa oss att nå våra mål såväl kvalitets- som resultatmässigt.
Sodexo har stort fokus på karriärutveckling genom regelbundna utvecklingssamtal och utvecklingsplan som följs upp. På sikt kan det finnas utvecklingsmöjligheter till större ansvar och andra positioner internt.
Anställningsform och arbetstider:
Anställningen är en tillsvidareanställning. Heltid 40 tim per vecka måndag - fredag dagtid, kvällsarbete kan förekomma)
Har du frågor kontakta camilla.svensson@sodexo.com
Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 2021-12-15
Ansökan kan endast göras via vårt rekryteringsverktyg ReachMee
Intervjuer kommer ske löpande och anställning kan därför komma att ske före sista ansökningsdatum.
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 64 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.
Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.
Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. Vi är 420 000 medarbetare i 64 länder som kommer i kontakt med 100 miljoner konsumenter - varje dag.
Det gör oss till ett av världens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,