OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Arbetsuppgifter
Ludvika kommuns Kostenhet har ambitiösa mål där matlagning från grunden står högt på prioriteringslistan. Möjligheterna är obegränsade, från skolornas arbete med storköksdrift, näringslära och specialkost i fokus till de mer restaurangliknande köken inom äldrevården där den fina balansgången av näring och restaurangliknande kvalité på maträtterna ska mötas.
Arbete i skolkök. Frukost, lunch och mellanmål. Beredning, tillagning, servering, bakning, disk, städning och varumottagning. Varubeställning via dator.
Hantering och tillagning av specialkoster. Egenkontollarbete.
Kvalifikationer
Kockutbildning och/eller lång erfarenhet från arbete i proffesionellt kök.
Vi söker dig som både har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Du ska vara ansvarstagande, noggrann och van vid snabba förändringar. Tjänsten kan innebära arbete på olika arbetsplatser.
God datorvana samt goda kunskaper i egenkontroll. Goda kunskaper om specialkost är meriterande.
Då bemötandet mot våra matgäster är viktigt ska du vara postitiv och serviceinriktad. Du ska vara ambitiös, sätta matgästen i fokus och vilja leverera hög kvalitet till matgästerna.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning heltid. 2021-02-08-2021-12-31. Kan bli längre.
Kontaktperson
Enhetschef Anneli Lindahl 0240-565405
Facklig kontaktperson
Kommunal, genom Kommunens växel 0240-86 000
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev.