OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Almö Kvarterskrog och Almö Catering har varit verksamma i vår koncern under snart 2 år och utvecklingen går hela tiden framåt.
På Kvarterskrogen erbjuder vi allt från fika och luncher till a la carte och event, även möjlighet för företag att anordna frukostseminarium och annat där vår lokal kan passa in. Almö Kvarterskrog ligger i direkt anslutning till ICA Almö Livs där Kvarterskrogen också erbjuder ett stort sortiment av egentillverkade produkter som produceras i vårt produktionskök där också all vår catering produceras och packas.
Almö Catering arbetar med allt från utlämning av mat till helhetslösningar för event, bröllop, fester och mycket annat. Vår cateringverksamhet sträcker sig över ett stort område även om den primära delen är lokal.
Nu söker vi ny ledare till vårt team i köket på heltid med start omgående.
Som Köksmästare hos oss erbjuds du ett roligt, utmanande och omväxlande arbete på ett mycket seriöst företag och en varierande tjänst där du har direkt påverkan både din egen och företagets utveckling.
Vad innebär tjänsten
Som Köksmästare hos oss förväntas du har mycket bra kontroll på inköp, prissättning och kalkylering.
Du har också en god förmåga att förstå marknaden och anpassa mat och menyer efter hur efterfrågan ser ut.
Intäkten i verksamheten kommer från både restaurang, butik och catering.
Därför ser vi också att du har kunskap och öga för att optimera processer, är logisk och noggrann i din planering av driften och kan se ekonomiska fördelar i förändringar.
Köksmästaren ingår i ledningsgruppen och är delaktig i dom besluts som fattas där. Du rapporterar till Driftschef.
Du förstår också vikten av att skapa handlingsplaner och aktivitetsplaner och har förmåga att följa dom mål som satts för verksamheten.
Som ledare i vårt kök förväntas du också vara förtroendeingivande, inspirerande och ha ett tydligt ledarskap. Du skapar trygghet och kan leda ditt team mot uppsatta mål.
Du har lätt för att samarbeta och kan anpassa dig till förändringar i verksamheten.
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare trivs och har roligt på jobbet vilket också betyder att vi lägger stor vikt vid din personlighet samt din team- och samarbetsförmåga.
Befattningskrav
Tidigare erfarenheter
Minst 3-5 års tidigare erfarenhet från ledande position i branschen
Tidigare erfarenhet från produktionskök är meriterande.
Specifika kunskaper
Kunskap om egenkontroll och HACCP är ett krav
Tidigare erfarenhet av inventering och inventeringssystem
Kunskap inom Microsoft Office (Outlook, Word, Excel, Teams mm)
Språkkunskaper
Det är viktigt att du kan ha en tydlig kommunikation med arbetskamrater, personal, leverantörer och andra instanser vilket kräver att du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du ska vara flexibel i din roll, vara social och ha lätt för att träffa nya människor. Du är en självklar ledare och en person som skapar förtroende. Du ska vara lyhörd, samarbetsvillig, kunna vara självständig och drivande i ditt arbete och ha ett stort ansvarstagande.
Anställningsvillkor
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid
Lönenivå
Enligt överenskommelse
Tillträdesdatum
Omgående
Tycker du att tjänsten låter intressant, är du välkommen att skicka in din ansökan till: jonas@saltosill.se
Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan!