OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du göra våra kunders köksdrömmar till verklighet samtidigt som du får möjlighet att ge en betalningsupplevelse i världsklass? Vi söker nu flera medarbetare för kombitjänster på 30.75 timmar i veckan. Du kommer vara köksspecialist på vår säljavdelning på vardagar och tillbringa dina jobbhelger vid kassan på Customer Experience.
Vi behöver dig som brinner för heminredning, delar våra värderingar på IKEA och vill överträffa kundernas förväntningar. Du stormtrivs i mötet med andra och älskar att ge kunder vägledning genom hela sin köpupplevelse utifrån din expertis!
För att trivas i en kombitjänst behöver du vara driven och nyfiken samt ha en vilja att lära dig nya områden, arbetsuppgifter och produkter. När du arbetar som köksspecialist behöver du vara strukturerad och ha en förmåga att leda dig själv i ditt arbete. Du är noggrann och gillar att planera framåt samtidigt som du har en förmåga att inspirera kunderna med ditt öga för färg och form! För att skapa en fantastisk shoppingupplevelse vid såväl kassan som vid planeringen av ett nytt kök, så behöver du kunna förstå kundens behov, våga föreslå lösningar och ta ansvar för att kunden får bästa möjliga service.
Vi ser att:
Du har god datavana
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet från kundmöte med starkt fokus på sälj, speciellt inom heminrednings-, köks- eller vitvaruförsäljning
Du är motiverad och vill utvecklas tillsammans med oss inom IKEA
I den här rekryteringen letar vi även efter personer med ledarpotential som vill utvecklas mot en ledarroll hos oss. När du växer – växer vi!
EN DAG I DITT LIV MED OSS
Det är vardag och du är specialist på vår köksavdelning tillsammans med ett härligt team kollegor. Den här dagen har du fyra inbokade köksplaneringar och ditt första besök blir en nybliven husägare som vill rita ett komplett kök med våra smarta lösningar. Efter ert möte sammanställer du en order med rätt produkter och tjänster för att skicka till kunden. Därefter följer ett återbesök med en av dina kunder som har bokat ett onlinemöte för att gå igenom de sista detaljerna inför sitt köp.
Mellan dina besök har du tid över och hjälper din kollega som är Studiovärd. Ni vänder nyfikna besökare till nöjda kunder med ett leende och professionalism. Någon har en fråga om kylskåpet VINTERKALL och en annan vill boka in ett planeringsmöte. Ni ser till att butiken är inbjudande och uppdaterar er kunskap om sortimentet. Innan du går hem ser du över vilka kunder som du har ansvar för under morgondagen och ser till att avdelningen är i ordning inför nästa dag.
Lördagen är här och nu är du medarbetare i kassan där du möter våra kunder i slutet av deras besök. Det är full fart och du har snabba möten med kunder som du just nu hjälper vid självscanningskassorna. Du står synlig och letar aktivt upp dem som ser ut att behöva din hjälp. En av kunderna är den nyblivna husägaren som har kommit tillbaka för att köpa ett matsalsbord till det nya köket ni har ritat tillsammans. Du möter även en annan kund som också visar sig jobba på IKEA och du hjälper din nyupptäckta kollega att få in personalrabatten i kassan.
Väl tillbaka på köksavdelningen under veckan så har du större kunskap och förståelse för hela kundresan. Du tar med dig erfarenheten och sprider den vidare till dina kollegor så ni tillsammans kan göra kundernas köpupplevelse ännu bättre.
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsterna vi erbjuder är tillsvidareanställningar på 30,75 timmar i veckan. Du jobbar vardagar och varannan helg. Arbetspassen är schemalagda såväl dagar som kvällar. Lön enligt handels kollektivavtal. Startdatum enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt! Utbildning för tjänsten planeras att genomföras under vecka 14 eller 15.
Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du motiverar varför du söker den här tjänsten hos oss på IKEA. När du ansöker vill vi även att du svarar på ett antal frågor som är viktiga för oss i rekryteringen. Om du går vidare kommer du att få genomföra en videopresentation. Håll utkik i mailen efter din inbjudan (även skräpkorgen). Efter videopresentation blir din ansökan utvärderad om du går vidare till en digital personlig intervju.
Har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta Jennie Nygren, Team Leader, jennie.nygren@ingka.ikea.com
Har du frågor om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta rekryterare Emma Helmin, emma.helmin@ingka.ikea.com
Vi ser fram emot din ansökan!