OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
JOBBA FÖR LEENDEN!
På Folktandvården Skåne arbetar vi för att alla skåningar ska vara stolta över sina leenden. Med nästan 1 500 medarbetare på 69 kliniker runt om i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraften att satsa på dig.
Enheten service är en nystartad del av Folktandvården Skånes huvudkontor. Vi är ett härligt gäng på 15 kollegor med kompetenser inom olika områden, som IT-support, ekonomi och HR. Vårt uppdrag är att utveckla och effektivisera arbetsflöden för att kunna ge en bred service till våra kliniker. Huvudkontoret ligger intill centralstationen i Lund.
Är du lösningsorienterad och drivs av att ge bästa möjliga service? Vi söker nu två kollegor som vill vara en del av vårt nya team.
Som Skånes största tandvårdsaktör har vi stor kraft att utveckla framtidens tandvård. Vi satsar på ny teknik, forskning och nya arbetssätt. Med Folktandvården Skåne Academy erbjuder vi alla medarbetare kompetensutveckling under hela sin karriär.
ARBETSUPPGIFTER
På enheten service kommer du hantera en stor variation av ärenden via telefon, mail och webb. Det kan vara allt från enklare användarfrågor till mer komplex felsökning, främst i journalsystemet Carita och i övriga stödsystem som Pasis och Raindance. Du kommer även hantera ärenden som rör Frisktandvårdsavtal och remisshantering. På enheten har vi ett nära samarbete och hjälps åt med olika administrativa arbetsuppgifter inom ramen för vårt uppdrag.
Vår service är en avgörande del i våra kollegors upplevelse. Tillsammans med avdelningen blir du delaktig i utvecklingen av arbetssätt och arbetsflöden för att kunna erbjuda Folktandvården Skånes medarbetare bästa möjliga service.
Vi erbjuder ett omväxlande arbete och kunskapsutbyte med erfarna kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet och här finns möjligheter för dig att vidareutvecklas samt att bidra med ditt engagemang.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och talar och skriver svenska flytande. Du har även goda kunskaper i engelska. Har du arbetat inom kundservice och/eller telefonisupport är det meriterande för tjänsten, likaså om du har arbetslivserfarenhet inom tandvård och journalsystemet Carita, eller motsvarande. Du har ett stort intresse för IT och är van vid att hantera olika program och system. Som person har du förmågan att sätta kollegernas behov i centrum och strävar alltid efter att ge bästa möjliga service och bemötande.
För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad och väljer att se utmaningar som möjligheter. Du är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du är även noggrann, strukturerad och proaktiv. Att arbeta både självständigt och tillsammans med andra ser du som en självklarhet.
Vi söker dig som ser fram mot att bidra till Folktandvården Skånes fortsatta utveckling. Som person är du engagerad och har lätt för att samarbeta i grupp. Allt i linje med våra kärnvärden Nyskapande, Öppna och Tillsammans.
Vill du vara med och jobba för leenden? Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Folktandvården Skåne är ett av Sveriges tio största hälsoföretag med över en miljon besök varje år. Folktandvården Skåne är ett bolag, helägt av Region Skåne och finns på 44 orter runt om i Skåne med kliniker för allmän- och specialisttandvård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Topas Klinikchef Wivi-Anne Lidén
010-441 83 73, 0727-265290
Topas Klinikkoordinator Margareta Holm
010-441 83 74, 0732-193275
Skintebo Klinikchef Eva-May Segerfelt
010-441 86 67
Skintebo Klinikkoordinator Agneta Mossberg-Kvist
010-441 86 69
Vision Annelie Sandell
070-2047172
HR-konsult Margaretha Sandin
010 - 441 70 75, 0706-12 16 64
TT Carina Bergman
0505-183 90
TT Kerstin Björlin
010-441 97 10
TT Kerstin Söderström
010-441 89 10
Klinikchef Kristina Berner
010-441 71 42