OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är kollo! Barnens Ö är Sveriges största sommarkollo och till säsongen 2022 behöver vi bli fler i vårt administrativa team som jobbar med ansökningar, placeringar, kundtjänst och resor.
Kollo har genomförts på Barnens Ö i mer än 100 år och vår stiftelse, Stiftelsen Barnens Dag, bildades med ändamål att äga och förvalta Barnens Ö på Väddö i Norrtälje kommun och Fiskeboda i Katrineholms kommun och där utveckla sommargårdsverksamhet och i övrigt en meningsfylld allmän fritids- och friluftsverksamhet för i första hand barn och ungdom. Sedan drygt 20 år tillbaka arrangerar vi ett flertal barn och ungdomsverksamheter, cirka 5000 barn och ungdomar besöker årligen någon av stiftelsens 30 olika kolloverksamheter, varav 22 är sommarkollon på Barnens ö.
Under en säsong är vi ca 850 personer som jobbar med kollo i någon form. På huvudkontoret har vi en dynamisk organisation med 5–12 medarbetare beroende på säsong. Tillsammans är vi med och skapar sommarens bästa dagar.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kolloadministratör kommer du att arbeta i en varierad roll på huvudkontoret vid Odenplan. Du arbetar huvudsakligen med ansökningar, platsbokning, kundtjänst och administration. Tillsammans med ditt team är ni den administrativa spindeln i nätet som bland annat ser till att kolloplatserna bokas upp optimalt och att familjerna får information om vistelsen och svar på sina frågor. Ni ser även till att kollogårdarnas personal får information och övriga administrativa service som de behöver för att göra kollovistelsen till en fantastisk upplevelse för barnen. Det är en utmanande uppgift för de senaste åren finns betydligt fler ansökningar än vad det finns platser. Sommaren 2022 har vi cirka 5000 platser.
Din erfarenhet och utbildning
Vi söker vi i första hand dig som har erfarenhet från en liknande roll inom kundtjänst eller platsbokning. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba med olika databaser; t ex Microsoft Access Databas (vårt placeringsprogram) och MS CRM (dataapplikation hos Stockholm stad). Du får gärna även ha någon erfarenhet av kollo eller Barnens Ö.
Personliga egenskaper
Störst vikt lägger vi dock vid dina personliga egenskaper. Du bör vara noggrann, effektiv, strukturerad, ha god organisationsförmåga, gilla att arbeta i högt tempo och kunna arbeta självständigt i befintliga system. Du trivs i en roll där du får ge service och arbeta med kundkontakt på telefon och mejl. Då verksamheten präglas av en familjär företagskultur där alla hjälps åt är det mycket viktigt med en flexibel och prestigelös inställning.
Du erbjuds
Är du rätt person för oss erbjuds du en spännande roll inom en verksamhet som drivs av eldsjälar. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till att många barn får upplevelser de sent kommer att glömma. Tjänstens omfattning är heltid under perioden mars-augusti 2022. Lön enligt överenskommelse.
Din ansökan
Personligt brev + CV skickas till kolloplats@stbd.se
Märk ansökan ”Kolloadmin 22”
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Föreståndare Frida Sandberg
08 508 43 908
Föreståndare Susanne Khavar
0850843908
0761243908