Kom och hjälp oss på IT-supporten att leverera service i världsklass!

Kom och hjälp oss på IT-supporten att leverera service i världsklass!

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till Informationsteknik som ansvarar för Kronobergs läns största IT-försörjning. Vi har en modern regionövergripande IT-miljö med fokus i verksamheternas behov.

Med våra olika yrkesbakgrunder och kompetenser löser vi tillsammans det ständigt föränderliga behovet av olika IT-lösningar. Vi ansvarar för hela vår regionövergripande IT-försörjning tillsammans med våra verksamheter i en gemensam styr- och samverkansmodell. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö.

Avdelningen IT arbetsplats och support består av 26 medarbetare som ansvarar för support, användarstöd och utveckling inom området för vår digitala arbetsplats för hela Region Kronoberg. Vi hanterar IT-relaterade frågor och beställningar i vardagen och är första vägen in till Informationsteknik. Arbetet sker i första hand via telefon och vårt ärendehanteringssystem. I avdelningens uppdrag ingår också livscykelhantering av regionens digitala arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker på IT-avdelningen får du ett omväxlande och stimulerande arbete där du levererar högsta kundnöjdhet till alla verksamheter inom Region Kronoberg. Du kommer att hantera Växjös mest varierande supportuppdrag och ge teknisk support för en bred portfölj av program, system och hårdvara som våra 6 500 anställda dagligen använder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar support, kontohantering och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö. Du kommer också att delta i proaktiva uppdrag samt bidra till att ständigt förbättra processer och rutiner. Supporten utförs via telefon, e-post, ärendehanteringssystem och på plats hos kund, där du hjälper kollegor och kunder med ett pedagogiskt och professionellt förhållningssätt. För att lyckas kommer du att ha tillgång till hjälpsamma kollegor, kunskapsdatabaser, tekniska verktyg och fjärrstyrningsverktyg.


KVALIFIKATIONER
Önskade kvalifikationer är utmärkt servicekänsla och brinnande engagemang för att lösa kundproblem, du är utåtriktad, empatisk och har hög servicemedvetenhet. Erfarenhet av IT-support och användarstöd är meriterande, liksom god förmåga att felsöka självständigt och i grupp. Kunskaper inom Windows, Skrivare, mobila plattformar, kontohantering och ärendehantering är också önskvärt.

Erfarenhet från tidigare kundtjänstarbete samt B-körkort är meriterande, då viss support sker på plats.

För att söka tjänsten ska du ha minst gymnasieutbildning samt flytande svenska i tal och skrift

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan till ett omväxlande och givande arbete i vår supportverksamhet.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024