OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Välkommen till Informationsteknik som ansvarar för Kronobergs läns största IT-försörjning. Vi har en modern regionövergripande IT-miljö med fokus i verksamheternas behov.
Med våra olika yrkesbakgrunder och kompetenser löser vi tillsammans det ständigt föränderliga behovet av olika IT-lösningar. Vi ansvarar för hela vår regionövergripande IT-försörjning tillsammans med våra verksamheter i en gemensam styr- och samverkansmodell. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö.
Avdelningen IT arbetsplats och support består av 26 medarbetare som ansvarar för support, användarstöd och utveckling inom området för vår digitala arbetsplats för hela Region Kronoberg. Vi hanterar IT-relaterade frågor och beställningar i vardagen och är första vägen in till Informationsteknik. Arbetet sker i första hand via telefon och vårt digitala ärendehanteringssystem. I avdelningens uppdrag ingår också livscykelhantering av regionens digitala arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna inom IT arbetsplats och support är mycket omväxlande och erbjuder stor variation i vår strävan att leverera en hög kundnöjdhet till alla Region Kronobergs verksamheter. Förmodligen har vi Växjös mest varierande och stimulerande supportuppdrag där vi supporterar en stor bredd av regionens alla program och system samt hårdvara som våra 6500 anställda inom regionens alla verksamheter dagligen använder. Det ger en vardag fylld av ett meningsfullt uppdrag som verkligen gör skillnad.
I arbetet ingår support, kontohantering och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö. Du kan också vara delaktig i proaktiva uppdrag samt bidra till det interna arbetet med att ständigt förbättra processer och rutiner. Vi ger support främst via telefon och dokumentation i vårt ärendehanteringssystem, men även på platsen och nära kontakt med våra kunder. Till din hjälp kommer du att ha tillgång till hjälpsamma kollegor samt ärendehanteringssystem, kunskapsartiklar, tekniska verktyg och fjärrstyrningsverktyg.
KVALIFIKATIONER
Du har en god servicekänsla och brinner för att hjälpa kunder på ett pedagogiskt och professionellt sätt. Du är utåtriktad, empatisk och har en hög servicemedvetenhet samt tycker problemlösning och att hjälpa kunder och kollegor är givande.
För att lyckas i den här rollen är det meriterande att du har erfarenhet av arbete med IT-support och användarstöd. Vi ser gärna att du har god erfarenhet av felsökning, både självständigt och i grupp. Det är meriterande om du har kunskap inom miljöer som Windows, printmiljö, mobila plattformar, kontohantering samt något ärendehanteringssystem.
Då jobbet innebär kontakt med användare inom regionen både via inkommande telefon och mail så är några års erfarenhet från tidigare kundtjänstarbete meriterande.
För att söka tjänsten ska du ha godkända betyg från gymnasiet. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Eftersom viss support utförs på plats hos kund är det önskvärt med B-körkort.
Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.