OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se
Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet inom vår hemtjänst innebär att förenkla livet för andra. Ingen dag är den andra lik och du får ett arbete som verkligen gör skillnad för våra brukare.
Vi behöver dig som vill arbeta med ett meningsfullt arbete under sommaren 2024!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att:
• ge omvårdnad, stöd och service till brukarna utifrån deras individuella behov
• besvara och åtgärda trygghetslarm
• delegerade och instruerade arbetsuppgifter från arbetsterapeut och sjuksköterska
• dokumentation.
För att kunna utföra arbetsuppgifterna i hemtjänsten behöver du:
• ta emot delegering för att ge läkemedel, efter utförd utbildning och godkänt kunskapstest. Ansvarig sjuksköterska gör denna bedömning.
• genomgå en utbildning i förflyttningsteknik för att kunna genomföra säkra förflyttningar av brukarna
• göra en webbutbildning i dokumentationssystemet
• introduceras i arbetet av personal i hemtjänsten, minst 3 arbetspass.
Utbildningarna genomförs på arbetstid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har fyllt 18 år
• kan tala och skriva på svenska språket
• har körkort för personbil och kan/får köra bil
• kan cykla.
Det är meriterande om du har omvårdnadsutbildning och/eller erfarenhet av arbete i hemtjänst eller annan vård, samt om du har erfarenhet av arbete med människor i olika åldersgrupper.
För att trivas inom Hemtjänsten behöver du ett genuint intresse för att arbeta med människor. Du är lyhörd och har respekt för att arbeta i andra människors hem. Du behöver också en god förmåga att planera ditt arbete och att samarbeta med andra. Du tar egna initiativ och ser vad som behöver göras.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.