Kom och jobba i vår support!

Kom och jobba i vår support!

Arbetsbeskrivning

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Lösningarna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner – eller kommunverksamheter, samt ge personal i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Inera Support hanterar alla frågor om de nationella e-hälsotjänsterna. Supporten har öppet dygnet runt och året runt. Som medarbetare kommer du att arbeta mån-fre 8–17 och då på vår arbetsplats på Södermalm i Stockholm. I tjänsten ingår en beredskapsvecka (var 6:e vecka) då man arbetar från hemmet. Välkommen till vårt gäng på supporten och ditt nya jobb!

Några av dina arbetsuppgifter:

• Ta emot inkommande ärenden via telefon och e-post.
• Ansvara för ärendehantering i Ineras ITSM-system Marval.
• Ge stöd och support åt användare i verksamheten, tjänsteägare/förvaltare på Inera samt Ineras leverantörer.
• Analysera och se samband mellan olika tjänster för att kunna härleda varifrån felet kommer och sedan eskalera ärendet vidare inom verksamheten.
• Skapa mallar, instruktioner och checklistor som krävs för en effektiv supporthantering.
• Kontinuerligt arbeta med förbättring av befintliga instruktioner, rutiner etc. som utgör basen för kunskapsdatabasen.
• Hålla utbildningspass för nya kollegor.

Din bakgrund:

Du känner att det är naturligt att vara professionell, flexibel och lyhörd. Det är bra om du har kännedom om ITIL och kan läsa och följa processer. Likaså är det bra om du har jobbat inom support, kundservice, vård, kommun eller region, gärna via telefon.

Du behöver vara stresstålig, noggrann och tycka om när det är en mix av nya och återkommande uppgifter. Du har en problemlösande analysförmåga, en god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Du gillar när tempot växlar.

Service och kvalitet är en självklarhet för dig då du alltid strävar efter nöjda kunder. Du brinner för att ge bästa tänkbara service. Du har passion för jobbet, högt driv och ett uttalat engagemang för att lösa kunders problem. Du driver självständigt ärende från start till slut med hjälp av förvärvad kunskap, vår kunskapsdatabas eller kollegor. Du har förmåga att snabbt ta till dig stora informationsmängder. Du kan ha många bollar i luften. Vi kommer att jobba mot 2:nd line och då är det bra om du jobbat på en 2:nd line förut.

Din kunskap:

• Goda datorkunskaper
• Förståelse för IT
• Erfarenhet av Marval eller annat ITSM-system
• Grundläggande kunskap i engelska

Varaktighet och tillträde:

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid i 6 månader som sen går över till fast anställning. Vi läser ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden löpt ut.

Frågor om tjänsten?

• Gruppledare Helga Harling, 076-798 39 85
• HR-generalist Nina Ingren, 070-327 70 30
• Fackliga frågor Monica Rosèn, Vision, 072-724 32 81

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Kristina Stensson Ljungdahl
08 452 72 68
Personalchef Anne Rajala
070 280 43 83
Enhetschef Michael Öberg
08-452 74 81
Enhetschef Intrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Infrastruktur Jessica Nord
08-4527119
Personaladministratör Kristina Claesson
08-4527173
Personaladministratö Kristina Claesson
08-4527173
Enhetschef Drift Björn Gustavsson
08-452 7349

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Östgötagatan 12
None

Postadress

Box 17703
STOCKHOLM, 11893

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024