Kombinerad First line/Onsite Supporttekniker till myndighet!

Kombinerad First line/Onsite Supporttekniker till myndighet!

Arbetsbeskrivning

Är du en IT-tekniker på jakt efter nya utmaningar? Titta hit! Just nu söker vi på Experis IT dig som vill arbeta i en kombinerad roll som First line/onsite supporttekniker på en myndighet belägen i Solna. Du blir en viktig del av en högklassig IT-avdelning med stora utvecklingsmöjligheter och chans till avancemang. Det är ett lågsiktigt konsultuppdrag med start 3 november. Ansök redan idag!

Omfattning: 100%
Uppdragslängd: minst 1 år
Start: 3 november
Placering: Solna



Om rollen

Rollen Supporttekniker/IT-tekniker på denna myndighet innebär en kombinerad roll där du både kommer sitta i First line (första linjens) support och ge deskside-support onsite.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:

* Ge support och felavhjälpning till myndighetens ca 800 användare och tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård och mjukvara.
* Ansvara för felsökning och problemlösning, hantering av utlåningsresurser och skrivarhantering, kringutrustning i mötesrum, telefoni, ärenderegistrering, installation av datorer och dess applikationer
* Se till att IT-utrustning fungerar
* Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer).
* Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
* Ge telefonrådgivning.



Din profil

För att vara aktuell för rollen vill vi att du har följande kompetens och erfarenhet:

* Gymnasium eller likvärdigt
* minst 2 års erfarenhet som It-tekniker
* minst 1 års erfarenhet inom it-support/Servicedesk
* Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
* Mycket goda kunskaper om datorer, kringutrustning, skrivare och AV-utrustning.
* Goda kunskaper i MS 365/Office
* Goda kunskaper inom operativsystem, nätverk, kommunikation som informationssäkerhet
* Kan uttrycka dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift

Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat med användaradministration i Active Directory/LDAP, fjärrstyrning och genomfört ITIL/Foundation.

Som person tror vi att du hög kommunikativ förmåga och servicekänsla, detta då du kommer ha många olika kontaktytor och förväntas agera serviceinriktat och pedagogiskt. Vi tror även att du inte är rädd för att ta egna initiativ och samtidigt har god samarbetsförmåga med dina kollagor och teammedlemmar.



Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriärmål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Viktoria.vershovsky@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2020
  • Ansök senast: 21 oktober 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024