Kombinerad roll som Anbudskoordinator/AccountManager till Previa

Kombinerad roll som Anbudskoordinator/AccountManager till Previa

Arbetsbeskrivning

Previa är Sveriges ledande företag inom företagshälsa. Previa har 1 000 medarbetare över hela landet. Sedan 2014 ingår Previa i Falck som är Nordens största koncern inom hälsa i arbetslivet.

Previa kommer snart att byta namn och framöver gå under varumärket Falck. I januari 2023 byts bolagsnamnet, men införandet av det nya varumärket inleddes redan i april 2022 och genomförs steg för steg tills alla Previas närmare 100 enheter över hela Sverige har bytt utseende. Hela namnbytet är klart i början av 2023.

Vill du utvecklas och satsa på framtiden med oss på Previa?
Vi hjälper våra kunder att skapa resultat genom människor. Det gör vi genom att effektivisera organisationer, utveckla ledare, skapa engagemang hos medarbetare och bidra till positiva arbetsmiljöer hos våra kunder.

Vi söker nu ny medarbetare till en kombinerad roll som anbudskoordinator och Account manager. Du kommer alltså röra dig i båda dessa läger.

Som anbudskoordinator kommer du att ansvara för att projektleda upphandlingar och vara med genom hela processen: från att bevaka upphandlingar, analysera förfrågningsunderlag och villkor till att lämna kvalitetssäkrade och vinnande anbud tillsammans med dina kollegor. Du kommer också arbeta strategiskt med sälj inom upphandling.

För att lyckas i rollen som Anbudskoordinator tror vi att du trivs med att ha många kontaktytor, både internt och extern. Du är en självklar spindel i nätet och har en förmåga att hantera flera anbudsprocesser samtidigt. Rollen ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet samt en god förmåga att planera och prioritera.

Som AccountManager har du en mycket viktig roll i arbetet med att skapa värde och resultat för våra kunder. Hos oss är det viktigt att vara en lagspelare och tillsammans med leveransorganisationen driva värdeskapande och långvariga relationer med kunderna.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en förmåga att lyssna in och förstå kundens behov, presentera lösningar på ett intressant, engagerande och affärsmässigt sätt samt driva affären till avslut.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder. Som person är du förtroendeingivande, relationsskapande, ansvarstagande, resultatorienterad och handlingskraftig.

Du har en relevant utbildning och erfarenhet av att arbeta som anbudskoordinator och gärna med komplex tjänsteförsäljning, gärna inom liknande områden t.ex. arbetsmiljö/hälsa. Du behöver också ha en god administrativ förmåga och är en van användare av Powerpoint, Excel och IT-stöd, t ex CRM-system. Du har goda kunskaper i att uttrycka dig både på svenska och engelska i tal och skrift.

För att lyckas är det viktigt att du har en god förmåga att etablera och utveckla bra relationer med beslutsfattare på olika nivåer. Du är van vid att skapa och genomföra dialoger och presentationer på ledningsgruppsnivå.

Vi erbjuder dig:

• Ett arbete i en av Sveriges viktigaste framtidsbranscher
• Trevliga, kompetenta kollegor och arbete i team med andra yrkesgrupper
• En tjänst med stora möjligheter inom ett företag i stark utveckling
• Sveriges bästa kunder, både inom privat och offentlig sektor

Övrigt:
Tjänstgöringsgrad 100 %. Tjänsten kan innebära resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten. Placering; Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Previa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 20 november 2022

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 113
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 113
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Bid Manager till Voky

Bid Manager till Voky

13 december 2024

12 november 2024

Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024