Kombinerad roll som Helpdesk och IT-tekniker

Kombinerad roll som Helpdesk och IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker nu en erfaren konsult för att vidareutveckla sin IT-support och skapa en effektivare servicedesk. Om du är en trygg och lösningsorienterad supportexpert som vill vara med och skapa struktur och effektivitet, då är detta rätt möjlighet för dig!
Om uppdraget
I uppdraget ingår att bemanna på-plats support enligt fastlagt schema under kontorstid vid kundens kontor i Solna. Tjänsten är på heltid (100%) och avtalsperioden sträcker sig från mars/april 2025 till 30 december 2025, med möjlighet till förlängning. Rollen är en kombination av Helpdesk och IT-tekniker, uppdelad på 50% vardera.
Vår kund söker konsulthjälp för att vidareutveckla sin IT-support till en modern och välfungerande servicedesk. Målet är att skapa en struktur som effektiviserar ärendehanteringen och möjliggör korrekt prioritering av inkomna ärenden.Vår kund har cirka 650 medarbetare och använder Office 2021, Teams samt Windows 11 på sina användares arbetsstationer. För att hantera uppdateringar och paketerade applikationer används SCCM, vilket säkerställer en smidig och effektiv hantering av IT-miljön. Ta chansen till att arbeta på en myndighet som gör skillnad!
Rollen kräver säkerhetsprövning.Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att bidra till att stärka supportfunktionen, där användarfrågor, beställningar och felsökning hanteras med slutanvändarnas behov i centrum. Tillsammans med teamet säkerställer du en smidig och användarvänlig process som stärker verksamheten i stort.
Som konsultkommer duatt ge support-, installations- och servicestöd för både hård- och mjukvara. Arbetsuppgifterna omfattar:
Installation och leverans av datorer, telefoner och videokonferensutrustning
Administration av IT-miljöer som skrivare och behörigheter
Hjälp till medarbetare med olika typer av systemstöd

IT-supporten på vår kund är främst 1st line support, där fokus ligger på service requests. Funktionen tar emot användarnas frågor och säkerställer att tillräcklig information finns för att supportorganisationen ska kunna lösa ärendet. För mer komplexa ärenden finns också:
2nd line support
Driftsorganisation som hanterar nätverk, brandväggar, servrar och andra tekniska frågor

I uppdraget ingår att felsöka genom att "skugga användarna" med hjälp av digitala verktyg, vilket ställer krav på att man är trygg i sin roll och har förmågan att föra en säker dialog med slutanvändarna.
Ärenden tas främst emot genom vårt ärendehanteringssystem Efecte, men även genom på-plats support. Funktionen ansvarar också för en gemensam funktionsbrevlåda för externa samarbetsytor, som exempelvis SharePoint

Dina kvalifikationer
Högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande krav
God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Efecte.
Tidigare arbetat på en myndighet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-01-27.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärden, pernilla.garden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 175 40 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2024
  • Ansök senast: 27 januari 2025

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024